Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1189823
Efter lite efterforskning visar det sig att startmotorn jag tidigare köpt och släpat med inte kommer från en B230 :evil: . Kanske inte var en allt för stor ekonomisk förlust då jag betalade 1 kr för den, men surt i alla fall. Jag har letat nya kol till min Toyota (Denso) start-motor, men det tycks inte vara lätt att hitta exakt till denna modellen.

Jag tog i alla fall ur startmotorn igen och gjorde rent kring kolen så kanske jag får ut några starter till...
#1192327
Nu har jag varit på verkstan som fixade min generator tidigare. Det var lite språkförbistring att försöka förklara att jag ville få kolen bytta, men killen på plats trodde mer på att det var klent med ström till solonoiden från tändningslåset. Så de installerade ett separat startrelä som tar ström direkt från plus-matningen till startmotorn och det har funkat fint sedan dess! Verkstadskostnad = 125 kr inkl. delar 8)

I övrigt har jag provat att tanka E20 istället för 95. Jag började med 50/50 med vanlig 95 och när jag inte fick någon felkod provade jag några tankar med ren E20. Det har fungerat fint och på en långtur senast satte jag dessutom rekord med 0,89 l/mil på 37 körda mil. Konfirmerad förbrukning då de fyllde upp till tanklocket så det rann ut när jag körde ut från macken... :roll:
Användarvisningsbild
av frasse4
#1196100
Bilen tuffar på, snart 2000 körda mil sedan vi kom i Januari. Jag har bytt skivor och klotsar fram, så nu slipper man att det skakar så hemskt i ratten när man bromsar. Så börjar det bli dags för ny olja också, men det låter jag verkstan ta hand om.

Frugan råkade dessvärre köra in i en stolpe för ett tag sedan. Men jag tycker också att vänster fram är riktigt svårt när man kör på höger sida...

IMG_0859.JPG
IMG_0859.JPG (65.04 KiB) Visad 1233 gånger
Som tur var tog det mest på den svarta plasten.
IMG_0861.JPG
IMG_0861.JPG (124.47 KiB) Visad 1233 gånger
Lite spackel och primer, men jag hade ingen svart sprayfärg...
IMG_0862.JPG
IMG_0862.JPG (69.6 KiB) Visad 1233 gånger
Så lite sprayfärg och lite bumpershine så ser det i alla fall inte sämre ut än resten av kofångaren :)
Senast redigerad av 1 frasse4, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1196538
Nej den är lackad förut, i två omgångar vad jag kunde se. Plasten eller gummit som var underst såg inte ut att ha varit slutfinnish från fabrik. Kanske alla lackades eftersom solen tar så hårt här?
Användarvisningsbild
av Brainy
#1206339
Den här tråden hade jag helt missat och har nu sträckläst. Mycket intressant och rolig läsning, ac-lösningen är ju grym!

Apropå ratt med och utan airbag, det nämndes att en med airbag också passar. Men försök inte flyga med en airbag i bagaget är du snäll om du skulle få för dig att byta ratt igen ;)
Användarvisningsbild
av Marooned
#1206369
Aldrig kommenterat men läser alltid tråden. Riktigt rolig. Backvarnaren och 80-tals stuket på panelen gillar jag skarpt.

Blev riktigt bra stötfångaren med, inte ta hela med lite färg och bumbershine så blir det mer enhetligt?
Användarvisningsbild
av frasse4
#1206487
Brainy skrev:Den här tråden hade jag helt missat och har nu sträckläst. Mycket intressant och rolig läsning, ac-lösningen är ju grym!

Apropå ratt med och utan airbag, det nämndes att en med airbag också passar. Men försök inte flyga med en airbag i bagaget är du snäll om du skulle få för dig att byta ratt igen ;)
Tackar, ja AC-lösningen har funkat kanon. Någon enstaka gång har kondensorn fryst när vi kört långt och haft fläkthastigheten på typ 2:an. Men då är det bara att manuellt välja AC off i 10 min så tinar den igen. Men jag funderar på att bygga en Arduino-lösning i framtiden.

Airbag skulle jag inte ta med på planet, men jag har funderat på vad som ligger i planets lastutrymme i form av felaktigt deklarerad post, typ LiPo batterier från Kina och sånt...
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 36

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]