- tis 16 maj 2017, 08:17
#1173130
Coolt hur löste du detta med kick down och tids styrningen på kick down lätt små avancerat
Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:Första gen. S/V70 har en sån där liten fläkt du pratar om, som sitter vid knapparna på instrumentbrädan. Lagom diskret och bra, dock vet jag inte hur väl den skulle passa in i en 940...850 har väl också en fläkt till temperaturgivaren i ECC-panelen om man har sådan?
Andis skrev:Coolt hur löste du detta med kick down och tids styrningen på kick down lätt små avanceratInte så avancerat, men jag har inte kopplat in något ännu. Bara förberett med ett växlande relä som bryter strömmen när spolen jordas. Tänkte sätta en microbrytare under gaspedalen. Men jag beställde en lite tidstyrning på ebay på chans så får vi se hur det funkar. Skulle ju vara bra om den drar relät kanske 5 sekunder efter att man släppt på gasen.
SBergdahl skrev:Ja, det finns säkert en anledning till att man gick ifrån placeringen i takbelysningen på 700/900. De har ju den roliga lösningen att det sitter en vacuumslang från motorn som suger luft genom sensorn.Lucif3r skrev:Första gen. S/V70 har en sån där liten fläkt du pratar om, som sitter vid knapparna på instrumentbrädan. Lagom diskret och bra, dock vet jag inte hur väl den skulle passa in i en 940...850 har väl också en fläkt till temperaturgivaren i ECC-panelen om man har sådan?
P2:orna likaså.
SBergdahl skrev:850 har väl också en fläkt till temperaturgivaren i ECC-panelen om man har sådan?Inte i ECC-panelen, nej. Tror dom sitter uppe vid kurvhandtagen på 850.
Lucif3r skrev:Det stämmer nu när du säger det.SBergdahl skrev:850 har väl också en fläkt till temperaturgivaren i ECC-panelen om man har sådan?Inte i ECC-panelen, nej. Tror dom sitter uppe vid kurvhandtagen på 850.