Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1173323
Lucif3r skrev:Första gen. S/V70 har en sån där liten fläkt du pratar om, som sitter vid knapparna på instrumentbrädan. Lagom diskret och bra, dock vet jag inte hur väl den skulle passa in i en 940...
850 har väl också en fläkt till temperaturgivaren i ECC-panelen om man har sådan?

P2:orna likaså.
#1173374
Andis skrev:Coolt hur löste du detta med kick down och tids styrningen på kick down lätt små avancerat Bild
Inte så avancerat, men jag har inte kopplat in något ännu. Bara förberett med ett växlande relä som bryter strömmen när spolen jordas. Tänkte sätta en microbrytare under gaspedalen. Men jag beställde en lite tidstyrning på ebay på chans så får vi se hur det funkar. Skulle ju vara bra om den drar relät kanske 5 sekunder efter att man släppt på gasen.

Men det är inget akut att fixa, de få gånger jag verkligen behöver max acc. vid omkörning kan jag ju bara trycka på AC/Off knappen. Men det gör ganska mycket faktiskt. Provade att klocka 0-100 med och utan AC och det tar 1 s längre med AC på (från imponerande 12 s till 13 s ;))
#1173375
SBergdahl skrev:
Lucif3r skrev:Första gen. S/V70 har en sån där liten fläkt du pratar om, som sitter vid knapparna på instrumentbrädan. Lagom diskret och bra, dock vet jag inte hur väl den skulle passa in i en 940...
850 har väl också en fläkt till temperaturgivaren i ECC-panelen om man har sådan?

P2:orna likaså.
Ja, det finns säkert en anledning till att man gick ifrån placeringen i takbelysningen på 700/900. De har ju den roliga lösningen att det sitter en vacuumslang från motorn som suger luft genom sensorn.

Jag la i alla fall en beställning på en 30x30x10 mm fläkt på ebay. Tog en som var avsedd för 24 V så ska den nog inte väsnas så mycket på 12 V.
#1173534
Lucif3r skrev:
SBergdahl skrev:850 har väl också en fläkt till temperaturgivaren i ECC-panelen om man har sådan?
Inte i ECC-panelen, nej. Tror dom sitter uppe vid kurvhandtagen på 850.
Det stämmer nu när du säger det.
#1176394
Nu har min lilla fläkt anlänt från kina. 30x30 mm 24V 0,06A.
IMG_0645.JPG
IMG_0645.JPG (62.88 KiB) Visad 1064 gånger
Passformen i takbelysningen var helt ok.
IMG_0646.JPG
IMG_0646.JPG (75.66 KiB) Visad 1064 gånger
Borrade ett hål till för att få in mer luft. Eftersom plasten är gammal stegade jag upp en borr i taget till 6 mm.
IMG_0647.JPG
IMG_0647.JPG (71.7 KiB) Visad 1064 gånger
Såhär blev det när allt var ihopsatt. Sensorn sitter under fläkten så luften sugs förbi sensorn. Dessvärre var jag tvungen att dra en ny +12V upp till belysningen. Den som finns är ju konstantspänning.

Jag hann bara prova lite snabbt men tycker det reagerar snabbare. Sedan är det precis så man hör fläkten när motorn är igång. Den sitter ju ganska nära örat dessvärre. Men jag kanske köper ett motsånd för att sänka spänningen lite till. Imorgon blir det dock en långresa på 400 km så då får jag testa lite mer.

Tror kanske jag byter lamporna till LED också för att inte skapa onödig värme nära sensorn om man kör med lamporna på. Dock skulle jag helst vilja ha varmvita LED så det ser orginal ut, men det tycks inte vara så lätt att hitta...
Senast redigerad av 1 frasse4, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 36
Storlek på Skivor/bromsar?

Hej, Tänkte beställa bromsar fram till m[…]

Däckbuller 19"

Ska de levereras med acusticmärkning? Hu[…]

Oljud Drivlina xc60 -14 *film*

Så skulle inte jag vicka 😔. Men vad är[…]

Den mutter du har ska dras tast med moment. Dina l[…]