- ons 11 jan 2017, 07:49
#1139529
Nu har jag till sist lyckats byta luftningsslangen på tankarmaturen. Så jag kunde tanka fullt för första gången på länge utan att det läcker ut 1 liter... Så nu är förbrukningen i signaturen uppdaterad :).
Jag kan konstatera att motorn inte dricker någon olja alls, vilket ju känns som ett bra tecken. Jag skulle behöva justera gaswire och kickdown-wiren något för nu är det lite spel innan spjället öppnar samt att den växlar vid 5000 rpm vid kick-down. Men jag tror jag väntar lite för jag måste i alla fall byta gasrulle i och med att jag köpte en farthållare med kablage (alldeles för dyrt) på tradera. Dock har jag konstaterat att kabelstammen är för kort för en högerstyrd bil, så den måste jag förlänga, samt att fästerna till pedalgivarna saknades, så de måste jag tillverka. Om ingen vänlig själ har ett par liggande på hyllan ;).
Jag kan konstatera att motorn inte dricker någon olja alls, vilket ju känns som ett bra tecken. Jag skulle behöva justera gaswire och kickdown-wiren något för nu är det lite spel innan spjället öppnar samt att den växlar vid 5000 rpm vid kick-down. Men jag tror jag väntar lite för jag måste i alla fall byta gasrulle i och med att jag köpte en farthållare med kablage (alldeles för dyrt) på tradera. Dock har jag konstaterat att kabelstammen är för kort för en högerstyrd bil, så den måste jag förlänga, samt att fästerna till pedalgivarna saknades, så de måste jag tillverka. Om ingen vänlig själ har ett par liggande på hyllan ;).
Kör nu: Tesla Model 3 LR, Volvo 850 Turbo -94
-> Garagetråd! <-
Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18
-> Garagetråd! <-
Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18