Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1078528
Stått lite still det senaste, fullt upp på jobbet samtidigt som man ska gå kurs som skyddsombud, men man kan alltid skruva loss nåt och lägga i rostbadet.

Som en huvlåset?
Bild

Efteråt, men den får ligga någon dag till
Bild

Jordflätan vart riktigt fin
Bild
#1083491
Ja det har varit lite stiltje det senaste, de ska besiktigas och repareras bilar, husvagn som ska göras iordning och en massa på jobbet.. Men har lite bilder att bju' på!

Målad och monterad huvöppnare, bytte till nya insex-bultar samtidigt
Bild

Gott om utrymme!
Bild

Prövade Biltemas plastfärg. Vart helt okej
Bild

En smutsig och ledsen kylare
Bild

Som blev tvättad och målad på frihand ;)
Bild

Även plastskärmarna fick sig en omgång färg
Bild
#1122444
Efter mycket elände med pengabrist, tappat intresse för bilen m.m där det bara var ett samtal bort från skroten så tog jag mig i kragen och gjorde slag i saken, med lite sponsring från farsgubben gjordes lite beställningar till bilen.

Bild
Sänksats + dämpare från Vparts och kamrem och repsats för dämparna från Skruvat.

Bild
Satt som en fläskläpp och bilen kan nu rullas i garaget.

Just nu pågår kamremsbyte där remmen nu är av och vattenpumpen ute, fortsättning på bytet blir imorgon..
#1125269
DayDreamer skrev:Ser bra ut :-)-)

Hoppas bara på att du använder tolkar när du byter kamremmen :)
Fick låna tolkar men det följde inte med på bild :)
Vart mycket veckan som va, dottern fyllde 6 år och det ska ordnas kalas samtidigt som jag gjorde klart mina sista styrkelyft-pass, men nu tar jag ledigt från gymmet 1 vecka för att vila upp lite och skruva i bilen.

Satte ihop det viktigaste i motorn såsom tändkablar, jordkabel, fläkt och luftburk för att göra en provstart på bilen, så man vet om toppen ska bytas eller inte..
Uppstart

Tomgången kan diskuteras MEN den startade! :-)-)

Sedan skulle dämpare och fjäder på högersidan bytas så det blir klart, ena bulten till dämparen gick av och muttern till fjädersätet snurra (ovanligt?).. men efter div våldsamma ingripanden så är allt löst redo att bytas ut imorgon, tänkte jag iaf..
Bild
#1164900
Nu är våren halverst kommen till Västerbotten och bilen får vakna ur sin dvala.
Då min "pendlarbil" vart påkörd och inlöst kommer tempot ökas på lite för att få den röde ut på vägarna igen.

Först ut fick jag tag på en röd 96a för en billig peng som kommer vara donatorbil.

Bild
Dit med huvklädseln.

Bild
Framskärmen på plats

Det som är kvar för en besiktning är lite avpasupphängningar och drivknutsdamasker och gå igenom alla lampor.
#1167041
Påsken över, ingen bebis än och några timmar i garaget.

Bort med japsdämparen :oops:
Bild

Tappat bort ena listen som satt på bilen från början så fick bli från donatorbilen sålänge
Bild

Växelspaksknopp!
Bild

Hade ett rosthål i dörren och tyckte att det var smidigare att byta än att rostlaga.. trodde jag, flytta över plåten för elhissen och kablage, ja de tog sin lilla tid.
Bild

Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]