Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1180230
Motorfästet du bytte, behöver man ta loss det för att kolla det? Håller på att byta fästen och kuddar på min bil här och var. Tyckte det kändes tajt men det var lite svårt att känna med det på plats. Gick att vicka i sidled ganska mycket var väl det jag kunde konstatera.
#1180482
Schmoyoho skrev:Motorfästet du bytte, behöver man ta loss det för att kolla det? Håller på att byta fästen och kuddar på min bil här och var. Tyckte det kändes tajt men det var lite svårt att känna med det på plats. Gick att vicka i sidled ganska mycket var väl det jag kunde konstatera.
Anledningen till bytet var att när jag körde med bilen "small" det när jag växlade, efter googlande om det kändes det som att motorfästet var billigast att börja med, samtidigt som jag hade bytt det övre. Felet försvann och man förstår ju varför på bilderna :)
#1191444
Dåligt med bilder denna gång men en skriftlig uppdatering kommer ni få:
Svärfar fixade till oket, nya givare bak och bytt kabel höger fram m.m
Första besiktningen började dåligt då ABS-lampan tändes på vägen dit (kabelbrott)
Spindelleder och vänster styrled var dåliga samt länkarmslagring bak vänster.
Allt åtgärdat och ska ombesiktigas imorgon. Saknas bara nedre delen av främre spoilern så är bilen tipptopp!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Norrland

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]