- sön 07 jun 2015, 11:25
#979917
Förhistoria:
Köpte denna bilen som förstabil innan körkortet var taget. Den blev ståendes hemma dryga året innan jag fick tummen ur. Skickades på verkstad och allt som heter bromsar byttes ut. Rullade som pendlarbil till jobbet och några gånger till Norrland till min blivande sambo. Såldes sommaren 2010 då vi väntade första barnet och behövde en kombi. Åren gick och jag hann avverka en 855GLT -96, 855 T5 -95 och har nu en Saab 9-5 -02a.
Men denna bilen kunde aldrig lämna mitt minne, minst inte pga av att den blev avställd dryga halvåret efter att jag sålt den. Tog till slut mod till mig och kontaktade ägaren. Efter mycket velande i den familjen beslutades det att jag fick hämta den gratis (!!).
Lite bilder på den i min ägo:
Efter att ha nästan stått i 4½ år så såg den ut som den gjorde..
Med bilen på släp
Bilen äntligen hemma igen, startar givetvis inte
Bytte vevhusventilationen i hop om det
Visade sig sen vara kamaxelgivaren som hade brott på 2 av 3 kablar..
Krockskada
Något solblekt
Huven var täckt med grankåda men med hjälp av sambon och svärfar med t-röd och rubbing samt mig själv med rakblad fick vi iordning på det
Så långt står jag nu, har lagt en 5-års plan på denna. Den ska få sin kärlek den har saknat. Ett visst ungdomsstuk men samtidigt relativt original rakt igenom.
Köpte denna bilen som förstabil innan körkortet var taget. Den blev ståendes hemma dryga året innan jag fick tummen ur. Skickades på verkstad och allt som heter bromsar byttes ut. Rullade som pendlarbil till jobbet och några gånger till Norrland till min blivande sambo. Såldes sommaren 2010 då vi väntade första barnet och behövde en kombi. Åren gick och jag hann avverka en 855GLT -96, 855 T5 -95 och har nu en Saab 9-5 -02a.
Men denna bilen kunde aldrig lämna mitt minne, minst inte pga av att den blev avställd dryga halvåret efter att jag sålt den. Tog till slut mod till mig och kontaktade ägaren. Efter mycket velande i den familjen beslutades det att jag fick hämta den gratis (!!).
Lite bilder på den i min ägo:
Efter att ha nästan stått i 4½ år så såg den ut som den gjorde..
Med bilen på släp
Bilen äntligen hemma igen, startar givetvis inte
Bytte vevhusventilationen i hop om det
Visade sig sen vara kamaxelgivaren som hade brott på 2 av 3 kablar..
Krockskada
Något solblekt
Huven var täckt med grankåda men med hjälp av sambon och svärfar med t-röd och rubbing samt mig själv med rakblad fick vi iordning på det
Så långt står jag nu, har lagt en 5-års plan på denna. Den ska få sin kärlek den har saknat. Ett visst ungdomsstuk men samtidigt relativt original rakt igenom.