Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#946204
Lucif3r skrev:Kan ju ta som exempel, när jag köpte V70in så var den så tungstyrd att den var på gränsen till okörbar.
Smörjde upp knuten mellan rattstång och styrväxeln och motionerade ratten lite, sen dess har det fungerat hur bra som helst... Och detta var snart 3år sedan.
Vad använde du för olja? var det vanlig 5-56/wd-40?
#948905
Då hade jag tänkt mig att byta servo olja till veckan i bilen min och vad jag har förstått finns det ingen avtappningsplugg för servooljan. Hur ska jag göra för att bli av med den mängden som är kvar i styrväxeln? Är det typ bara att lossa på slangarna och vrida på ratten några gånger så att det kommer ut?
#950339
Nexus skrev:Borra hål i styrväxeln så rinner oljan ut :wink: Annars suger du ur behållaren ,fyller nytt rattar lite och upprepar den processen några gångar så har du snart bytt hela systemet .
Det svåraste blir till att täta hållet sen :lol: insatsgänga kanske :lol:
Ok då vet jag hur jag ska göra imorgon. Ska även passa på att byta slangklämman i botten på servobehållaren för där sitter det ju en
engångslangklämma som Volvo älskar att sätta överallt och den läcker såklart :evil:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 252

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]