Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1226469
Då har det blivit dags att byta drivaxeln (den korta):cry: Jag börjar med att ställa frågan här i denna tråd. Är det någon som vet ifall en drivaxel från V70n 01 passar på min S70? Som jag kan se så är det samma splines antal på yttreknuten dvs den som går i hjullagret. Lådan borde var samma har svårt att tänka mig det är annorlunda då båda är M56 frågan är ju längden på den. :???:

Har fått tag på nya extraljus, har inte tagit någon bild än men det kommer :)

Xenonen som jag hade beställt till dom gamla extraljusen fick jag fel sockel... fick H1 istället för H3. fick pengarna tillbaka för dom ock köpte mig istället nya LED-extraljus :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1227491
Egentligen inget fel på den andra, bara jag som är lite lat :)
Eller ja den som sitter på bilen nu är ju egentligen fel drivaxel, den kommer från en bil med sugmotor, dock så har jag kvar min gamla som satt på bilen så där åker det på en ny drivknut från Biltema :)
Någon som vet men jag blir fundersam när det är Biltema. Ska det gå lätt att flytta knuten innan man klämt i fettet? Jag kan inte rubba knuten för hand men sätter jag den i drivaxeln så orkar jag. :)
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1227530
DayDreamer skrev:Egentligen inget fel på den andra, bara jag som är lite lat :)
Eller ja den som sitter på bilen nu är ju egentligen fel drivaxel, den kommer från en bil med sugmotor, dock så har jag kvar min gamla som satt på bilen så där åker det på en ny drivknut från Biltema :)
Någon som vet men jag blir fundersam när det är Biltema. Ska det gå lätt att flytta knuten innan man klämt i fettet? Jag kan inte rubba knuten för hand men sätter jag den i drivaxeln så orkar jag. :)
Byte på en av mina V70 och de var samma där men när jag fått den att glida/rulla så gick de lätt efter de.. Så var bara första gå gen man skulle röra den. Och detta på min som köptes på biltema.

Men borde gå att att rör innan med tycker jag.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1228780
Nu är det bytt å allt fungerar igen. var som sagt bara att kleta in knuten i fettet så gick den lätt :-)-) förövrigt så kan Biltemas drivaxeldamasker dra åt skogen, fy fan vilken skit... :x
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1228807
DayDreamer skrev:Nu är det bytt å allt fungerar igen. var som sagt bara att kleta in knuten i fettet så gick den lätt :-)-) förövrigt så kan Biltemas drivaxeldamasker dra åt skogen, fy fan vilken skit... :x
Härligt att de e fixat nu.. Jasså vad är de med dem då ??
  • 1
  • 246
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 252

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]