Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1227491
Egentligen inget fel på den andra, bara jag som är lite lat :)
Eller ja den som sitter på bilen nu är ju egentligen fel drivaxel, den kommer från en bil med sugmotor, dock så har jag kvar min gamla som satt på bilen så där åker det på en ny drivknut från Biltema :)
Någon som vet men jag blir fundersam när det är Biltema. Ska det gå lätt att flytta knuten innan man klämt i fettet? Jag kan inte rubba knuten för hand men sätter jag den i drivaxeln så orkar jag. :)
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1227530
DayDreamer skrev:Egentligen inget fel på den andra, bara jag som är lite lat :)
Eller ja den som sitter på bilen nu är ju egentligen fel drivaxel, den kommer från en bil med sugmotor, dock så har jag kvar min gamla som satt på bilen så där åker det på en ny drivknut från Biltema :)
Någon som vet men jag blir fundersam när det är Biltema. Ska det gå lätt att flytta knuten innan man klämt i fettet? Jag kan inte rubba knuten för hand men sätter jag den i drivaxeln så orkar jag. :)
Byte på en av mina V70 och de var samma där men när jag fått den att glida/rulla så gick de lätt efter de.. Så var bara första gå gen man skulle röra den. Och detta på min som köptes på biltema.

Men borde gå att att rör innan med tycker jag.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1228780
Nu är det bytt å allt fungerar igen. var som sagt bara att kleta in knuten i fettet så gick den lätt :-)-) förövrigt så kan Biltemas drivaxeldamasker dra åt skogen, fy fan vilken skit... :x
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1228807
DayDreamer skrev:Nu är det bytt å allt fungerar igen. var som sagt bara att kleta in knuten i fettet så gick den lätt :-)-) förövrigt så kan Biltemas drivaxeldamasker dra åt skogen, fy fan vilken skit... :x
Härligt att de e fixat nu.. Jasså vad är de med dem då ??
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1229627
Den "passar" inte ordentligt på knuten. Det är för dålig kant på damasken så när man klämmer åt med slangklämman så glider klämman och damasken bakåt. Tog min gamla original damask och den passa hur fint som helst, plus att när man jämförde dom så var det en betydligt mer kant på originalet. :)

Ja allt är inte bra på Biltema med det mesta är bra :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1247223
DayDreamer skrev: lör 27 jan 2018, 23:00 förövrigt så kan Biltemas drivaxeldamasker dra åt skogen, fy fan vilken skit... :x
Vad för typ av damask använde du? Min gula har rullat på biltemas damask som man limmar längs med damasken, i snart 6 år. :-o Antons gröna bytte vi på förra året till en likadan man limmar längs med, inga problem att få dit och verkar hålla bra! :)

Tror faktiskt jag mötte dig utanför lövnäs för en månad sedan! Fast i en tråkig citroen.. :crying:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1299053
Här har man inte varit å uppdaterat på en längre tid...
Bilen är kvar i min ägo å har i skrivande stund rullat 31 817 mil. fick under veckan byta Genaratorn då lagret höll på att skära. Annars har det inte hänt så mycket. blanka besiktningspapper i år med och blir fortfarande lika förvånad över hur bra avgasvärdet är på denna bil. 0 på allt och lambda på 1 :-D
åker förmodligen på att byta kamrem till sommaren då det är dags vid 33 000 mil. :-(
  • 1
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...