Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1152728
Efter lite kollande på nätet så ja självklart går det att byta packningen till locket. Packningen till locket är Nr 23.
Bild

O-ringen till oljestickan går inte att köpa lös som det ser ut.
Bild

Men kollar jag på en 850-94 så går det att köpa O-ringen löst. Och visst borde det väl vara samma O-ring från en 850 till en S70? för inte tusan kan dom väl ha gjort om stickan?
Bild

Jaja får åka tillbaka till måndag och lära dom en läxa :wink:
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1152764
White skrev:Bullshit! Både oljelockstätningen och O-ringen finns lösa hos Volvo, har själv köpt.
som White säger det finns.. Har inte volvo så kolla med vp-autoparts eller cvi-automotive för skulle tro att dem har..
Användarvisningsbild
av 800serien
#1152832
DayDreamer skrev: Men kollar jag på en 850-94 så går det att köpa O-ringen löst. Och visst borde det väl vara samma O-ring från en 850 till en S70? för inte tusan kan dom väl ha gjort om stickan?
Jaja får åka tillbaka till måndag och lära dom en läxa :wink:
Jo, du med elspjäll borde ha annan sticka än 850 och X70 97-98. Din sticka har väl dubbla O-ringar?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1152844
Braweheart skrev:
White skrev:Bullshit! Både oljelockstätningen och O-ringen finns lösa hos Volvo, har själv köpt.
som White säger det finns.. Har inte volvo så kolla med vp-autoparts eller cvi-automotive för skulle tro att dem har..
Ok, ska gå tillbaka till volvo och säga att dom visst finns att köpa lösa ska ta med bilden och artikelnumret. :)
Lucif3r skrev:Dom packningarna finns ju typ överallt, speciellt den till oljelocket. Den brukar väl kosta typ hela 20-30kr :roll:
Aha ok :-)-)
800serien skrev:
DayDreamer skrev: Men kollar jag på en 850-94 så går det att köpa O-ringen löst. Och visst borde det väl vara samma O-ring från en 850 till en S70? för inte tusan kan dom väl ha gjort om stickan?
Jaja får åka tillbaka till måndag och lära dom en läxa :wink:
Jo, du med elspjäll borde ha annan sticka än 850 och X70 97-98. Din sticka har väl dubbla O-ringar?
Nix det är bara en o-ring på min oljesticka, men nu vet jag inte kanske som så att tidigare ägare har bytt ut oljestickan :???: Men enligt bilden (bilden i mitten) så visar den enbart bara en o-ring.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1152846
Hehe satt och granskade bilderna lite mer, väljer jag utan turbo så visas det att man kan byta o-ringen på oljestickan, väljer jag med turbo så vissas enbart oljestickan som reservdel... Genialt :roll:

Lubricating system 5-cylinder.
Bild

Lubricating system 5-cylinder Turbo.
Bild
Användarvisningsbild
av Bonden1989
#1153041
Kollar man på V-parts så kostar ju packningen till oljelocket 19kr. Den lär inte vara mycket dyrare hos Volvo. :wink:
De säljer också bara stickan lös, men den de säljer verkar ha 2 o-ringar. :???:

Fast som de andra säjer så är o-ringen jättelätt att få tag på. Finns säkert på biltema. Lantmännen Maskin brukar också ha mycket såna där till ett bra pris. :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1153099
Jo men tänker inte åka runt och leta o-ringar överallt då lär det bli dyrare i slutändan än om jag skulle ha köpt en på Volvo direkt :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1153102
Brak sa det här om dagen när jag backade :shock: visade sig att det var stänkskyddet fram som inte riktigt gillade snövallen från plogbilen :lol: inget gick sönder mer än popnitarna så det får bli till att nita om den till våren. :) Sen så verkar det som om ljusomkopplaren börjar att dö, hade lite blinkande disco förut i bilen från instrumentbelysningen :lol: Jaja ännu en god anledning till att åka till skroten :D Annars förutom allt detta så fungerar det stora hela bra :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1153303
Var tillbaka till volvo idag och köpte mig en packning till oljepåfyllnings locket som enligt en på Volvo inte gick att byta :roll: packningen kostade hela 53kr men det var det väl värt när jag väl fick känna på vilken stor skillnad det var i mjukhet mellan den gamla och den nya.

Bild

Men o-ringen till oljestickan gick vi bet på, till min motor så går det inte att byta o-ringen löst enligt volvo datorn, så då sa jag ta en o-ring från en sugmotor och den kom fram i datorn att den gick att byta :) men nä den hade utgått :shock: :-(O) Vad blir det egentligen???? Åkte därifrån utan o-ring :cry: åkte hem och bytte packningen till påfyllningslocket. Sen grejade jag med farsans bil och fick se hmm oljestickan, den hade exakt samma o-ringar som satt på min :D Med humöret uppe åkte jag tillbaka till volvo och bad dom att plocka fram o-ringarna till farsans bil (V70 2010) men nä dom hade utgått :shock: :-(O) :-(O) :-(O) Så behöver man en ny o-ring till oljestickan så får man alltså köpa en helt ny oljesticka för 300 kr och själva oljestickan lär ju aldrig gå sönder :x Bra tänkt där volvo :roll: :x

Edit: Ska kolla på Biltema ifall dom har någon o-ring vilket dom borde ha.
  • 1
  • 238
  • 239
  • 240
  • 241
  • 242
  • 252
Brainys V60

Vet ej, men det lustiga är att när jag h[…]

Missljud V60 D4 - 2019

Jo verkstan hittade när dom felsökte.

Kul! Är bra modifieringar du gjort och ett p[…]