Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1144249
White skrev:Snart får du silvertejpa fast rutorna så dom inte flyger ut! :P
Ja och bäst att använda Biltemas silvertejp så att jag känner mig ännu säkrare :mrgreen:
Användarvisningsbild
av mikethebik
#1144288
DayDreamer skrev:
Surroundboxen.
Bild
Klädseln på din bil ser ju ut som ny, har du åtgärdat den eller var den så fin när du köpte bilen? Förarstolen lika fin också?

Mike
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1144316
Baksäten och passagerarsäten är väl nästan alltid fräscha? Om än i varierande grad. Baksätet på min S80 var extremt.. Det såg fabriksnytt ut även vid inspektion på nära håll efter 16 år :p
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1144351
Ja inredningsmässigt så är allt i så gott som nyskick, bara då såklart det vanliga felet att skinnet eller vad det nu är släpper från limningen i dörrarna. Förarstolen är lika fin den, när det gäller kvalitet på tyget på stolarna i äldre Volvos så är det mycket mera slitstarkt till skillnad mot nyare volvos som jag har sett spruckna stolar i redan efter 6000mil, medans min förarstol inte har en antydan till spricka och bilen har nu rullat 26 600 mil snart så att den är inkörd och klar :mrgreen: :D

ska ta och tvätta av framstolarna till våren då tyget har blivit lite blåfärgat av ett par nya jeans :| syns en antydan till blått i bilden.
Användarvisningsbild
av mikethebik
#1144378
Det stämmer väl oftast att baksäten är fräscha, misstänker också att vi som hänger på ett sånt här forum troligen är mera noga med våra bilar än de flesta andra. Själv är jag åt det pedantiska hållet och skulle aldrig köpa en bil som är nedsunkad, det gäller förmodligen för många av er andra också :D
Just den klädseln och färgen i Daydreamers bil tycker jag är en av de snyggaste som Volvo har gjort.

Mike
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1144450
Min är fräsh i baksätet, men framstolarna kunde vara bättre. Förarstolen har givetvis det obligatoriska slitaget på skinnet mot dörren :P Men dom är sköna att sitta i, och det är det viktigaste :-)-) Lite skavanker här och där får man väl ändå anse normalt på en 20år gammal bruksbil :)

Jag vill väl inte påstå att jag är speciellt petig med inredningen, men jag vill ju verkligen inte ha någon svinstia(som många svensons verkar vilja ha, med halva garderoben och 3 veckors lunch i bilen....). Jag är noga med att plocka ur ev. onödigt skit, såsom papper, kvitton osv osv. Dom papper jag har i bilen är reg. bevis, försäkring, och bes. papper. Bes. pappren kan ju räknas som onödigt att ha i bilen, men då vet jag vart jag har dom iaf :mrgreen:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1144507
Lite bilder på hur det ser ut med högtalaren.

1cm för stor är den ungefär.
Bild

Så här ser högtalaren ut.
Bild

Vem utav dessa kablar är plus? Misstänker att den svarta är det.
Bild

Det är inte mycket plats.
Bild

Har suttit och funderat lite grann. Högtalaren som jag köpte är ju en 2-vägs, nu till frågan är diskanten på den i serie med högtalaren eller parallellkopplad med högtalaren? Funderade på ifall den är seriekopplad då borde jag ju kunna ta en 4ohm högtalare och seriekoppla den med en diskant på 4ohm, men det kanske inte fungerar så eller är så lätt?? Annars om diskanten är parallellkopplad (vilket jag misstänker att den är) så borde väl då den totala resistansen landa på 4ohm? Om der gör det i så fall så skulle jag ju kunna ta en vanlig 5,25 4ohm högtalare och sätta in och helt enkelt skippa diskanten. Men detta är väl också fel tänkt... Ni kanske märker att jag börjar bli desperat på hur jag ska få det att funka :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1144560
SBergdahl skrev:Inte mycket till resonanslåda där inte ;-)

De sitter parallellt att döma av kontakten. Med kondensatorn som filter till diskanten. Så att ersätta båda borde väl rimligtvis gå bra.
Då borde det gå att sätta in en vanlig 4ohm högtalare och så skippar jag diskanten. :???:
  • 1
  • 233
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 252
Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Har du certifikat så vet jag att Volmat s&au[…]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]