Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1172112
Två nya däck goodyear fick det bli plus en hjulinställning idag, så nu går bilen spik rakt igen :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1178591
Här står det bara still just nu, hjullager haveri är på g... jäkla kass kvalité det är på dessa lager då när dom inte håller längre, fast vad förväntar man sig av Biltema egentligen... Batteriet är så gott som sopslut då det inte går att lyssna på radion i mer än 1 minut innan batteri spänningen är nere på 11 volt :lol: Motorlampan tände sig härom kvällen också men antar att jag råkade tanka i lite för mycket etanol sist :lol: en tankning med lite bensin så slocknade den så snällt efter ett tag. Annars så rullar bilen på som den ska :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1183593
Det har nog hållt i ungefär den sträckan.

Problemet nu är att det var biltema lager och av någon anledning så har splinsen kuggat så det går inte att få ur drivaxeln från lagret :x så nu får jag köpa komplett drivaxel, spindel och hjulager. tack biltema :evil: :evil: Funderar på om det kan vara fel lager jag fått av biltema dvs att jag fått ett äldre lager som passar till en 98a, kan ju förklarar varför splinsen har skurit ihop. Inte ens med ett tryck på 5 ton släppte splinsen :shock:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1183622
Att splinsen kan hoppa är ju rätt klassiskt på dom tidigare modellerna om man inte drar muttern rätt.... men dom nyare bör inte ha det problemet tycker jag... Men visst, omöjligt är det ju inte, dom kan ju ha varit lite slitna sedan tidigare t ex.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1184684
Någon som vet om det stämmer att det är 3 års garanti på bildelar? i så fall så ska jag gå och klaga på biltema.

Det bara krånglar, köpte fel drivaxel mitt i allt visste inte att det skiljde mellan sug och turbo motorer... funderar på att skita i det och smälla dit den där drivaxeln för sug motorn ändå, vad kan hända liksom mer än att den inte håller. Allt är ju samma just utom drivknuten.
  • 1
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 247
  • 252

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]