Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1154699
Kasset-band :-)-) problemet med dom är väl bara att man inte kan få 3CH-läge eller prologic läget då om jag minns rätt. :???:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1161673
Här händer det inte så mycket mer än att jag tror att bilen börjar att tacka för sig.... Smäller och klockar i framvagnen förmodligen biltemas skit stabbstag som gett sig, blir koll på det när sommardäcken åker på. ECC-panelen blinkar ilsket åt mig vilket betyder att felkod finns lagrat i systemet :| Batteriet i bilen verkar sjunga på sista versen, 20 minuter med radion igång och p-ljus slutade med en startmotor som knappt orkade dra runt motorn men igång kom den. Behöver köpa två nya sommardäck. Fy f-n utgifter hela tiden, men batteriet skiter jag i det får faktiskt gå tills det dör helt och hållet och ECC fungerar utmärkt, bara att det finns en kod lagrad. Får börja med säkerheten först dvs däck och stabbstag. Sen hade jag även ett glappande ljusvred men det problemet verkar ha löst sig självt :lol: :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1161698
mm, det är inte billigt att äga bil, men det var ju inga stora saker du hade problem med direkt. Ett nytt ljusvred lär väl inte kosta många kronor på skroten som du springer på var och varannan dag :P


Förresten, rekommenderar inte att vänta tills batteriet ger upp helt... Är inte så jäkla kul att bli stående utan bil om något akut inträffar :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1161710
SBergdahl skrev:Kan ju vara så att du har felkoder för att batteriet är för dåligt också :-)
Ja det kan det ju vara.

Apropå ECC blinkar den varje gång så länge felkoden ligger kvar eller kommer den bara att blinka när den känner att felet har inträffat igen? För det är inte varje gång den blinkar när jag startar bilen.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1161711
Lucif3r skrev:mm, det är inte billigt att äga bil, men det var ju inga stora saker du hade problem med direkt. Ett nytt ljusvred lär väl inte kosta många kronor på skroten som du springer på var och varannan dag :P


Förresten, rekommenderar inte att vänta tills batteriet ger upp helt... Är inte så jäkla kul att bli stående utan bil om något akut inträffar :)
Nu var det faktiskt längesedan jag var på skroten :)

Har alltid farsans bil ifall det skulle vara något akut :) men ska iaf hålla ett extra öga på batteriet, kanske ska ta ur det och köra ett rekondläge på det.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1163155
Hur svårt är det att byta dessa bussningar till länkarmen bak som det så vackert heter? https://www.skruvat.se/Bussning-lankarm-P11983.aspx Måste bytas för det är verkligen ingen som helst stabilitet i bilen i farter närmare 100 km/h ungefär som att åka båt det kastar och har sig åt varje håll :lol: tror inte heller att bilen kommer att gå igenom besiktningen så som den är nu. Något man kan göra själv utan lyft? Dom ser enkla ut att byta men vad jag har hört så måste man värma och banka och slå utav bara h-vete för att få loss dom.
  • 1
  • 241
  • 242
  • 243
  • 244
  • 245
  • 252

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bilen[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]