Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1152636
Tänkte jag skulle byta ut packningen till oljelocket och o-ringen på själva oljestickan men nä var tvungen att köpa helt ny sticka och lock enligt Volvo bara stickan gick på 300kr :shock:

Vet inte om dom kollade fel för nog tusan har jag förmig att det gick att köpa o-ringen löst, och den packningen till oljelocket vet ja ej :???: skit samma någon nytt lock och sticka tänker jag inte köpa :x O-ringen till oljestickan här säkert Biltema eller någon annan butik.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1152704
Ja det är den förmodligen, ska ta och kolla den.

Han som var på volvo orkade ju inte ens kolla upp om det gick att köpa packningen till oljepåfyllningslocket utan sa att nä förmodligen så får du köpa nytt lock... jaja men tack för den hjälpen stå där och gissa sig till utan att kolla upp det i systemet.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1152728
Efter lite kollande på nätet så ja självklart går det att byta packningen till locket. Packningen till locket är Nr 23.
Bild

O-ringen till oljestickan går inte att köpa lös som det ser ut.
Bild

Men kollar jag på en 850-94 så går det att köpa O-ringen löst. Och visst borde det väl vara samma O-ring från en 850 till en S70? för inte tusan kan dom väl ha gjort om stickan?
Bild

Jaja får åka tillbaka till måndag och lära dom en läxa :wink:
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1152764
White skrev:Bullshit! Både oljelockstätningen och O-ringen finns lösa hos Volvo, har själv köpt.
som White säger det finns.. Har inte volvo så kolla med vp-autoparts eller cvi-automotive för skulle tro att dem har..
Användarvisningsbild
av 800serien
#1152832
DayDreamer skrev: Men kollar jag på en 850-94 så går det att köpa O-ringen löst. Och visst borde det väl vara samma O-ring från en 850 till en S70? för inte tusan kan dom väl ha gjort om stickan?
Jaja får åka tillbaka till måndag och lära dom en läxa :wink:
Jo, du med elspjäll borde ha annan sticka än 850 och X70 97-98. Din sticka har väl dubbla O-ringar?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1152844
Braweheart skrev:
White skrev:Bullshit! Både oljelockstätningen och O-ringen finns lösa hos Volvo, har själv köpt.
som White säger det finns.. Har inte volvo så kolla med vp-autoparts eller cvi-automotive för skulle tro att dem har..
Ok, ska gå tillbaka till volvo och säga att dom visst finns att köpa lösa ska ta med bilden och artikelnumret. :)
Lucif3r skrev:Dom packningarna finns ju typ överallt, speciellt den till oljelocket. Den brukar väl kosta typ hela 20-30kr :roll:
Aha ok :-)-)
800serien skrev:
DayDreamer skrev: Men kollar jag på en 850-94 så går det att köpa O-ringen löst. Och visst borde det väl vara samma O-ring från en 850 till en S70? för inte tusan kan dom väl ha gjort om stickan?
Jaja får åka tillbaka till måndag och lära dom en läxa :wink:
Jo, du med elspjäll borde ha annan sticka än 850 och X70 97-98. Din sticka har väl dubbla O-ringar?
Nix det är bara en o-ring på min oljesticka, men nu vet jag inte kanske som så att tidigare ägare har bytt ut oljestickan :???: Men enligt bilden (bilden i mitten) så visar den enbart bara en o-ring.
  • 1
  • 237
  • 238
  • 239
  • 240
  • 241
  • 252
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]