Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#915313
Ny här på forumet så tänkte kasta upp lite bilder på mitt nyförvärv! :)
Har en volvo 745 Tic -90 oxå men den får vila nu i vinter! :)

Det är en volvo V70 business 170Hk -01.
En vän's pappa ägde bilen, men den användes inte utan stod bara still (vilket den gjort i 1,5år) då dom köpt en ny Subaru Forester!
Så en dag så börja jag på skoj snacka om att jag skulle köpa den, typ samma dag stod vi helt plötsligt där & snacka om den å så, sen blev de köp! ;)

Jag är andra privata ägaren på den (rullade för ABB först) :)
Bara servad på volvo istort sett!!
Den har rullat straxt över 24K mil enbart 8)
Fick med fina sommardäck & vinterdäck :)
När jag var in å provbessade den så blev det bara 2st 2or på den, Air-bag lampan lyser & handbromsen höger bak tar inte :P
Det var kvar 1000kr på skatten med ;)

Planerna för bilen da!
Har en uppsättning med vita 18"
R-fälgar som troligtvis åker på till våren.
Blå dioder & kromade mätarringar i mätarhus & övriga panelen.
Börjat byta ut inredningslister mot gråa (ist för trä)
Ska såklart facelifta den med delar från nyare V70is ;)
Rails & takvinge kommer monteras efter vintern med!
Plus lite mer som inte riktigt är bestämt ännu :)

Smäller upp lite bilder på finbilen da ;)
Bild
(Har nyss polerat & vaxat den när bilden togs)

Bild
Dagen efter att jag hämtat den :)

Bild
Inredningen, väldigt fräsch men skulle behöva en rekond invändigt! :)

Bild
Börjat leka lite med ledlampor i bilen ;)

Lägger upp en bild på 745an med när jag ändå är igång ;)

Bild

Hoppas att allt blir rätt & ligger i rätt kategori, annars får någon moderator ändra elr radera!

///MVH Dannnee
Senast redigerad av 9 Dannnee, redigerad totalt 0 gång.
#915453
xerent skrev:Schysst kärra, men framförallt härlig attityd! "bara två 2:or" haha härligt! Ser fram emot att följa detta. :-)-)
Tackar! :D haha Jaa hade faktist räknat med några a4papper med 2or nästan xD
Betalade bara 2K för bilen så både jag å säljaren trodde de va massa å fixa innan man kunde börja bruka bilen igen :)
Åh va kul att du tycker det! :D ska försöka uppdatera flitigt med alla mods jag gör! ;)
crumpets skrev:
xerent skrev:härlig attityd! "bara två 2:or" haha härligt!
Precis min tanke! :lol:

Fin bil! Kör på :-)-)
Hahaha Jaa jag kanske var lite ned låtande om den kanske ;) men jag fick ju den nästan gratis så var lite
chockad över att det inte var nåt å fixa på den! xD

Tusen tack!! :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#915562
2k :shock: :shock: Det var inte illa. Det är alltid kul när man köper något billigt, som sen visar sig bara behöva ett par småfixar för att rulla igenom bes :P
Jag köpte min T5a med en hög med 2or, böt styrled, vätskor smorde upp styrningen och rullade igenom bes. Kostade knappa 500ingen i reservdelar 8) Säljaren såg bra snopen ut när jag kom förbi och visade upp kvitto + det blanka bespappret några dagar efter köpet :mrgreen:

Men 2000kr... plus 1000spänn kvar på skatten.... Så egentligen 1000spänn för bilen.... Det är f-n inte illa. Hur ser den ut i karossen då? Rost, bulig, repig?
av Dannnee
#915570
Lucif3r skrev:2k :shock: :shock: Det var inte illa. Det är alltid kul när man köper något billigt, som sen visar sig bara behöva ett par småfixar för att rulla igenom bes :P
Jag köpte min T5a med en hög med 2or, böt styrled, vätskor smorde upp styrningen och rullade igenom bes. Kostade knappa 500ingen i reservdelar 8) Säljaren såg bra snopen ut när jag kom förbi och visade upp kvitto + det blanka bespappret några dagar efter köpet :mrgreen:

Men 2000kr... plus 1000spänn kvar på skatten.... Så egentligen 1000spänn för bilen.... Det är f-n inte illa. Hur ser den ut i karossen då? Rost, bulig, repig?
Japp 2K ;) Jaa det är galet kul!! :) joo det är ju inte så farligt med billigare bilar, som många tror!! :)
Jaha oj men det lät ju kanon bra ju :) haha Jaa det förstår jag ;) bara man lägger lite tid å en liten slant på bilen så funkar den ju kanon igen! :D

Jaa det kunde ju inte bli ett bättre pris!! :D
Den är fin i plåten (en liten bula på vänster framskärm) finns väll lite små bulor men knappt synliga! :)
Repig var den men blev rätt fin igen efter poleringen & waxningen ;)
Har inte hittat på någon rost men är någon typ av skorpa (bubblor i färgen lixom) på listen vid framrutan :P
Dom köpte ju en ny bil å då blev denna över, dom tyckte väll inte att den var värd att bytas in!
Så den blev stående på deras gård å glömdes bort!
Sen när jag fick se den (1år sen) så prata jag lite smått då å då om den.
Å nu för ett tag sen så sa jag att jag ville köpa den kanske, så vi stack hem till min vän en dag så jag fick snacka med farsan hennes.
Han var inte så intresserad av att fixa å hade massa synpunkter på några fel, han sa "hoppas du vet vad du ger dig in på?"
Jag påpekade vad de skulle kosta att återgärda felen & att de skulle ta lite tid att ordna.
Å eftersom att jag pluggar just nu så sa jag att jag inte kunde lägga mer pengar å de godkände han! :D
av Dannnee
#915827
Skulle behöva tips & id'er på vad de kan vara för knas med Airbagen!
Det är så att det är för hög resistans på passasgerar sidan :(
Bältes låset på passagerarsidan verkar även den vara nå fel med!
Sitter man i passagerar stolen vid färd & inte har bälte på sig så varnar inte lampan i backspegeln! :P
Så något med de låset verkar ju vara trasigt! :???:
Kan de göra att airbag lampan tänts?? :???:

Tänkte nästan låta Volvo koppla ur Air-bagen, men frågan är om den kommer fortsätta att lysa PGA något kanske fortfarande är trasigt?! :roll:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#915830
Skönt att se att jag inte är den enda som tycker kombi ser förjävliga ut utan rails :P

Ang airbaggen så ta och få felkoder utlästa. När man plockar bort kudden så ersätter man bara kudden med ett motstånd, så är det fel på själva kudden(ovanligt) så kommer det lösa problemet, annars inte.
av Dannnee
#915901
Lucif3r skrev:Skönt att se att jag inte är den enda som tycker kombi ser förjävliga ut utan rails :P

Ang airbaggen så ta och få felkoder utlästa. När man plockar bort kudden så ersätter man bara kudden med ett motstånd, så är det fel på själva kudden(ovanligt) så kommer det lösa problemet, annars inte.
Haha Jaa på en V70 måste de sitta rails! Men på 745an åker de inte på några rails!! ;)
Men det är faktist lite kul att de inte sitter nå rails på för alla som ser V70in tror att de är en polisbil! :lol:

Aa vi koppla upp den på brorsans data, men jag minns inte riktigt vad alla felkoder hette! (Var 20st TOT!) :???:
Aa har hört de med :( så nu sitter jag lite i sjön lixom! :(
Kan inget om de där med Airbag å sånt så får se vad jag ska ta mig till :|
Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]