Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1033584
Efter att "lillebror" ( http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=121355 ) fått de bakre instegen skyddade skulle ju inte storebror vara sämre. De har klarat sig ganska bra genom åren men lite extra skydd skadar ju inte, det räcker ju med en olyckligt placerad sten under en barnsko så sitter ju repan där.

Bild

Blev helt okej tycker jag. Skarvar och den lilla bubblan ser man inte normalt sett, det är blixten som framhäver dom.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1038392
En tidig lördag morgon innan alla vaknat, då kan man få lite garagetid...

Ett par "nya" vindrutetorkararmar monterade, de gamla började se lite gråa och tråkiga ut efter alla år. Två "begagnade" från JB från en 2016 som gått 7mil. Det blev lite skillnad:)

Bild


Också lite puts inför våren, det är detaljerna som gör det!

Bild
av Jonnybcool
#1038431
Snygg bil och kul att du är så nöjd med den :) Hoppas själv jag kommer va lika nöjd med min V70 ju längre åren går.
av Schmoyoho
#1038839
Jag håller iofs själv på att göra research på sommardäcksfronten men puts inför våren i januari :shock: Det är väl lika mycket puts inför hösten med den framförhållningen.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1039109
Det som är gjort är gjort Schmoyoho :)
Användarvisningsbild
av Perra83
#1039144
Helt rätt, bultarna ska vara blanka! Börjar dom bli dåliga i ytan köper man nya och putsar på.

Måste ha nya bultar till min nya V60. Dom som sitter på nu kräver nå plastlock :shock:
av Schmoyoho
#1039948
Kräver? Har du typ svarta Bor-fälgar då eller? Trodde lock var som ett tillägg till vissa fälgar för att det ska se bättre ut.

Någon som råkar veta vad en ny bultsats kostar? Mina var lite småtråkiga redan i höstas och nu ser de rätt rostiga ut. Duger som vinterbultar antar jag...
Användarvisningsbild
av Perra83
#1039954
Har 19" Ixion II fälgar. Originalbultarna kräver plastlock JA. Bultarnas skallar är det fula hål i, inte alls som det var på äldre årsmodeller med blanka solida bultar.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1039957
Det är väl billigare att tillverka icke-kromade bultar och skicka med plastlock, tyvärr. Sen kanske plasten står emot saltet bättre, så det är ju inte bara en förlust för bilägaren.

Testa med Autosol Schmoyoho innan du köper en ny sats. Tror en sats kostar runt 700 spänn eller så!?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18

Ska bli kul att följa! Köpte du nå[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]

Kransen får synas i mitten av hålet, m[…]