Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1066144
Sommardäcken på, nu med nya välpolerade bultar, det blev riktigt bra.

Tyvärr hittade jag ett stenskott på en fälg när jag vaxade dom nu i veckan innan montering, sånt som händer, det är ju trots allt fjärde sommaren nu med samma hjul. Lite klarlack över så fick det va, Inte riktigt värt 6kkr för en ny fälg:/

Bild


Bild

V40CC'n framför fick också sommardäcken monterade i samma veva, och båda släpkärrorna, svågerns två bilar och grannens XC90. Vem sa att det går fort att byta däck...
av Schmoyoho
#1066170
Har funderat på att be om lite hjälp med att ev. bättra på mina vinterhjul samt vårda mina sommarfälgar men jag vet inte om jag vågar längre. Menar du på allvar att det där stenskottet är något du kommer se förutom när du vaxar fälgarna? Jag har massor av stora repor och kantstötningar som jag ignorerat hela vintern, kändes roligare att köpa volvo-fälgar i dåligt skick än nya tredjpartsfälgar. Men nu vet jag inte om jag ska skämmas för det istället :oops:
Användarvisningsbild
av MartinS
#1066233
Njae... Finns det en skavank så är det ju den man ser, tyvärr. Men inte köper jag en ny fälg fär det. Lite lack och klarlack så blir det okej. Men det är ju lite svårare med sådana här diamond cut fälgar, enfärgade fälgar är ju lättare att bättra. Det är faktiskt smått otroligt att man klarat dom utan stenskott i tre sommrar hittilis.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1069170
13c ute... Då är det dags för sommarmattor. I år blev det dessutom en ny uppsättning, precis likadana som de gamla (Sandfärgade XC60 Sport), de gamla började bli lite slitna efter så många år och mil. Känns lika fräscht varje år när man blir av med de tråkiga gummimattorna..

Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
#1081114
Lördags morgon ägnades åt XC60'n... Först noggrant maskerande kring all svart plast, och sedan på med ett fint lager conecpt vista. Det blev som varje försommar när jag brukar ge mig på detta, fantastiskt bra. Jag blir lika impad av det här medlet varje gång jag använder det. Betänk att den här plasten nu närmar sig 8 år, och efter en behandling ser den bättre (!) ut än ny.

Behandlar man den på våren är den fin hela sommaren och sedan är det dags efter vintern igen.

Jag har efter fyra år nästan gjort slut på en 125ml flaska :)

Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
#1081117
Njae, eller matt? Det är alltså olackad plast man smörjer in med ConceptVista...
Användarvisningsbild
av MartinS
#1086542
Sådär ja, då har man fått in senast tillgängliga kartdatabas i bilen, trots att Volvo bara kan leverera 2013 års kartmaterial som nyast till mmm2 RTI'n... Känns bra inför sommaren.

Bild
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 18
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]