Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
#60182
Hmm.... Evozz!!!!!
Nu har jag lyssnat på ljudet från din bil!
Ta hit ditt avgassystem omgående!

Eller iaf säg vad du har för nått, så jag får göra samma sak. :lol:

Mvh/ Adde
av Addekarlsson
#60389
Så, ikväll är kabel dragen för extraljus. Nu väntar jag bara på att polaren ska komma med mina extraljus, så ska dom monteras. Får hoppas jag hinner innan det är mörkt nu bara. :roll:
Nej, jag tänker inte tända extraljusen för att se nått, eftersom det är kopplingen ut i ljusen som är kvar. :wink:

Bilder finns som vanligt på ww.adde.dk/volvo960

Återkommer sen när själva ljusen är på plats oxå...

Mvh/ Adde
av evozz
#60545
Addekarlsson skrev:Hmm.... Evozz!!!!!
Nu har jag lyssnat på ljudet från din bil!
Ta hit ditt avgassystem omgående!

Eller iaf säg vad du har för nått, så jag får göra samma sak. :lol:

Mvh/ Adde
Nähädu! :lol:

Det sitter så fint på min så :)

sitter 2,5" från kissen till en 2,5" fullflödes framför bakaxeln. Efter det så är det 3"över bakaxeln till en stor 3" fullflödes & sedan slutrör. Alla grejer från Simons.

Effektfullt vet jag inte om det är, vilket jag dessutom struntar i :)
Dock så hör man 6:an, och det var det jag ville få fram! :D
av Addekarlsson
#60901
Då blir det till att jaga fram delar för hemmabygge då. :D
Tackar för det!

Mvh/ Adde
av Addekarlsson
#61093
Så, nu står ratten rakt i bilen igen, samt toe-in justerad lite.
Automatlådan spolad med fräsch olja oxå. :D

Monteringssats till vingen beställd oxå, kostar 170 kr för komplett monteringssats till 960 originalvinge med bromsljus. Som hittat det. :D

Måste sätta mig snart och räkna på hur mycket jag lagt på bilen redan.... Inte haft den 2 veckor ens, och är uppe i omkring 10 000 kr. :lol:

Massiv uppdatering kommer i helgen, när jag gjort en storservice....

Mvh/ Adde
av Addekarlsson
#61335
Säg att det inte är sant.... Säg att "manualen" ljuger.... Säg att jag INTE behöver demontera halva bilen för att få ut ett sketet litet instrumenthus... *gråter floder*

Enligt http://www.adde.dk/manualer/instrumentbrada_960.pdf (ca 800 Kb) så måste jag ner med radiofack och hela skiten, bara för att få ur ett litet ynka instrumenthus? Stämmer det? I så fall lägger jag ner projekt kromringar för ett tag. Hinner ju inte göra hur mycket som helst på en helg.... *suckar*
Har ju en "megaservice" framför mig i helgen ändå...

Mvh/ Adde
av Addekarlsson
#61507
Så, nu är bromsar fixade runt om, samt bytt spolarpump. Så nu kan jag spola vindrutan igen. :D
Upptäckte dock att bussningarna i framvagnen är slut, så jag ska ringa Bilbolaget på måndag för kostnadsförslag på byte av alla bussningar i framvagnen.
Inte för att det är så mycket att fundera på, måste byta dom, kommer inte genom en besiktning som bakre länkarmsbussningarna ser ut just nu.

Den finfina bilen börjar bli en dyr bil nu, efter 2 veckors innehav. :D
Men, så ska jag slippa skruva en massa på ett tag sen oxå. BAra helt vanlig normal service sen. Oljebyte mm. :D

Men nu ska bromsdammig Adde ställa sig i duschen. Ställ mig brevid en afrikan, så blir det svårt att se skillnaden. :D

Over and out för nu...

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av lilleman
#61661
ville bara gratulera till en snygg bil och välkommen till automatlådernas underbara värld skulle gärna själv haft en 960 :D :D mvh/roger
av Addekarlsson
#61668
Tackar tackar för det. :D
Men nja, tomatlådornas underbara värld vet jag väl inte om jag kan hålla med om riktigt. :D
Visst, de tär smidigt och bekvämt med tomatlåda, men dom passar bäst på jänkare. En vanlig personbil vill jag helst gröta runt med spaken i lådan. Men, man kan inte få allt här i världen, så då får det bli tomatlåda.
Men vem vet, kanske jag bygger om till M90 nån gång i framtiden, om jag inte hinner byta bil först. :lol:

Idag är min totalservice klar. Nu är det bara framvagnen som ska fixas, sen ska bilens vara i det skick jag vill, rent mekaniskt. :D

Mvh/ Adde
av Addekarlsson
#63258
Jahopp, ytterligare pengar spenderade på bilen nu. :D
Igår var den in på Bilbolaget för byte av bussningar i framvagnen.
1½ timme efter inlämnandet löste jag ut den, 3727 kr fattigare. :lol:
Men då var 8 bussningar i framvagn bytta oxå, och bilen är helt underbar att köra. Är som att köra på räls nu, så det var väl investerade pengar det. :D

Så kollade dom igenom alla leder i framvagn, samt hela bakvagnen, och det är nu inget mer som behöver bytas när det gäller väghållning. :D

Under tiden dom fixade med min bil fick jag låna en liten V50. Det var nog det hemskaste jag kört. Visst, den var pigg och snabb så där. Men vilken bedrövelse till komfort! Minsta gruskorn på vägen, så kändes det som om man hade kört över ett farthinder. Och jag lovar, det var inget farthinder.... Nej, en sån kommer jag aldrig skaffa mig. :lol:

Mvh/ Adde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]