Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#810501
Eftersom många presenterar sig och sina bilar här gör jag det också. Jag blev deltagare på "jagrullar" i november 2009. Jag hade då köpt en V50 1,8F, mitt nickname var då KKR. Jag tycker att V50 är en lagom stor kombi för mig och min hund och blev därför ledsen när jag fick reda på att Volvo skulle lägga ner tillverkningen, utan att ersätta den med likvärdigt stor kombimodell. Jag bestämde mig då att jag inom ett år (min 1,8F var ju bara två år då) skulle köpa en Classic. Men hur det nu blev så var jag dels för senfärdig, Skobes bara hade en svart kvar, och dels att min bil tydligen hade rasat som en sten i inbytesvärde. Så det blev inget. Men detta, att "lägga vantarna" på en Classic, lämnade inte mitt huvud. Så nu i oktober dök denna bild upp på bytbil.com. Bilen fanns i Segeltorp, på Bilia. Efter telefonsamtal satte jag mig i min bil och åkte upp. Det blev, som ni förstår en affär. Eftersom KKR var registreringsbokstäverna på min gamla bil begärde jag, och fick byta nickname.
Bilen är en MY-12 som rullat sina första två år och 4 000 mil på Volvo i Göteborg. Den har mycket utrustning.

Här kommer lite:

Läderklädsel
El infällbara speglar
Eluttag bak
Tidur för tillsatsvärme
Blåtands handsfree med rattknappar
R-design sportpedaler
LED varselljus
Delbart drag
17* Spiderfälgar
Läderratt m alluminium
Keyless Drive

Några bilder. Först bilden från bytbil.com

Bild

Sedan en höstbild från sidan efter första tvätten
Bild

Och sedan en bild efter monteringen av gamla bilens vinterhjul. de är inte snygga eftersom de är 15* , men det var en budgetlösning eftersom bilköpet gjorde ekonomin lite ansträngd. Jag böt till vinterhjul tidigt eftersom jag skulle på konferrens i Skövde, och under alla år jag varit där så har det snöat på Billingen natten mellan lördagen och söndagen. I år snöade det natten innan jag kom dit.

Bild

Sista bilden för denna gång blir interiörbild från bytbil.com

Bild

Återkommer nog med mer i sinom tid, om det är intressant att en som inte tillhör "inre kretsen" skriver lite här i "Garaget"
Senast redigerad av 4 SvenB, redigerad totalt 0 gång.
av mattish
#810509
V50 är en trevlig bil. Får se nät jag ska lämna v70in om det kanske blir en V50. Kan bli knepigt bär man vant sig vid utrymmet i V50 ;)

Om det blir så ska det vara en Classic momentum isf.
av Lövet
#810513
Kul att se din bil. Tycker V50 är en utmärkt bil som fått ta emot en hel del oförtjänt kritik (oftast dock av personer som aldrig haft någon...) Sista utförandena efter facelift var strålande bilar.
Användarvisningsbild
av P210
#810524
Gratulerar till en ny bil! ovanlig färg! är det den som heter Orange Flame?

Jag åker V50 MY10 sedan i somras och är helnöjd, med min affär i färskt minne kunde jag inte undgå att märka på interiörbilden att plastbiten, "bakändan" på handbromspaken fattas (min hade ingen heller!...)
Ett vanligt fel på dessa bilar, kan du så be att få en av Bilia om den fattades vid köpet, annars går den köpa för ca 85:-.

BildBild
Användarvisningsbild
av SvenB
#810564
Tack, men den finns nu.
Användarvisningsbild
av grillchips
#810628
Färgen är riktigt tjusig! Är det en synvilla eller är sömmarna i lädret i samma färg som lacken? Såna detaljer gillar jag!
Backen upp till Billingen är inte att leka med, född och uppvuxen i Skövde så där har man fått kämpa sig både upp och ner ett par gånger.

Och visst tillhör du väl "inre kretsen", du var väl flitig användare med din förra kärra om jag inte minns fel? Alla är ju förstås välkomna oavsett. :D
Användarvisningsbild
av poseidon
#810778
Har min gamla V50 på lån (svärföräldrarna köpte den av oss) då jag sålt V70n i väntan på Xc70n. Saknar den faktiskt lite. Man sitter liksom inte på bilen som i V70II utan mer i bilen.

Fin bil!

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]