Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#586625
kottskrapa skrev:Varför hela taket?
För att det ska bli bra. Har pratat med runt 10 lackerare, min servicetekniker och läst flera trådar kring detta. Alla säger att hela taket måste lackas om. Det finns faktiskt inte en enda som sagt något annat.
#586946
Då var bagaget nästan klart! Det gröna är färdigt men det återstår att sätta in lite vita dioder också och dessa har inte kommit än :)
Nu vågar jag visa hur jag kopplade det även om jag fortfarande inte är riktigt nöjd, det kunde varit lite kompaktare men man lär ju sig av sina misstag :)

Bild
Bild

---------------------------------------------
Bild
Detta projekt sponsras av NTI Gymnasiet i Lund.
Kontakt:
Tony Ankarlilja [email protected]
NTI Gymnasiet Lund
S:t Lars väg 11
222 70 Lund
http://www.ntigymnasiet.se/Start/V%C3%A ... /Lund.aspx
#588996
Då var älsklingen ny duschad och vintersulorna har hon fått på sig :) Hon är nu redo att tackla vintern - även om hon helst hade gått i ide till April-Maj :wink: Blir nog det nästa år istället :)

Bild

Annars så rullar det på bra med bygget och jag väntar just nu på lite grejor innan jag kan börja montera allt i bilen, så håll ut! :D
#589506
Då ska vi se! Det har hänt en del även om det gått en aning trögt då jag väntar på lite material. Som det ser ut nu är dioder fästa och klara i bagageluckan och i vänstra dörrsidan bak! :)

Så jag kör en lite update på det så det händer något här i tråden :)

Bild
Vita dioder i handagen på bagageluckan som kommer tändas när jag öppnar luckan! :) (Alla ben är numera inkapslade med krympslang)

Bild
Hålen är klara på dörrsidan! :)

Bild
Så här börjar jag, klipp plusbenet på dioden och fäst dit motståndet så att det blir smidigt att arbeta med!

Bild
Snyggt och lätt att jobba med!

Bild
På med en bit krympslang och värm på så blir det gött!! :s01004:

Bild
Koppla, koppla... :)

Bild
Det sitter snyggt!

Bild
Jag brukar göra klart en hög dioder så går det smidigare när man ska montera :)

Bild
Allting på plats!

Bild
Ser man på! Det lyser :wink:

Bild

Bild

Bild
Baksidan när allt är så klart det går - Väntar som sagt fortfarande på en del komponenter :)

Det var allt för nu! Kommentera nu!! :D

---------------------------------------------
Bild
Detta projekt sponsras av NTI Gymnasiet i Lund.
Kontakt:
Tony Ankarlilja [email protected]
NTI Gymnasiet Lund
S:t Lars väg 11
222 70 Lund
http://www.ntigymnasiet.se/Start/V%C3%A ... /Lund.aspx
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 27

Oseriöst skrivet tycker jag. Det är ju […]

Det är förmodligen ev SV lampa. Den finn[…]

Jag har bytt oljan på min men det är en[…]

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]