Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1324055
Bullmark skrev: Vad var det som gjorde att det blev en såpass kort tid med Audin? Saknade Volvo eller? :-)
Den såg väldigt fin ut iaf!
Främst saknad av Volvo skulle jag säga, något som inte känts rätt. Det var helt enkelt inte en bil för mig. Att sälja den visade sig dock inte vara det enklaste då jag pinsamt nog glömt det mest basala att göra när man köper bil, att kolla serviceboken. Höll på att sätta kaffet i halsen när jag skulle ta bilder på den åt en spekulant och såg två(!) stämplar i hela boken. 19000mil. Längesen jag kände mig så dum.

Då kände jag mig även ännu mer illa till mods att ha kvar den så jag såg till att så utförligt som möjligt berätta allt jag rimligtvis kunde komma på till alla spekulanter och till slut fick jag en köpare. Kan säga att jag backade skapligt många tusenlappar, men det känns ändå som att det blev rätt val.

Ersättaren om den känns vettig vid provkörning:
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 2-13485352
#1324080
batmac skrev: sön 30 jun 2019, 00:11
Bullmark skrev: Vad var det som gjorde att det blev en såpass kort tid med Audin? Saknade Volvo eller? :-)
Den såg väldigt fin ut iaf!
Främst saknad av Volvo skulle jag säga, något som inte känts rätt. Det var helt enkelt inte en bil för mig. Att sälja den visade sig dock inte vara det enklaste då jag pinsamt nog glömt det mest basala att göra när man köper bil, att kolla serviceboken. Höll på att sätta kaffet i halsen när jag skulle ta bilder på den åt en spekulant och såg två(!) stämplar i hela boken. 19000mil. Längesen jag kände mig så dum.

Då kände jag mig även ännu mer illa till mods att ha kvar den så jag såg till att så utförligt som möjligt berätta allt jag rimligtvis kunde komma på till alla spekulanter och till slut fick jag en köpare. Kan säga att jag backade skapligt många tusenlappar, men det känns ändå som att det blev rätt val.

Ersättaren om den känns vettig vid provkörning:
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 2-13485352
Förstår precis, val av bil är bara till en viss del sakligt o databaserat, det som fäller avgörandet har i de allra flesta fall med känslor att göra. Inom rimliga gränser förstås.

Vilken rysare med serviceboken! Men skönt att du fick den såld och hoppas allt går i lås med S60’n, riktigt snygg i den färgen!

Ja det var ju lugnande iaf :-) fick lite panik d&[…]

Kanske är en svag pubkt på elmotorn d&a[…]

Fick du ordning på missljudet i motorn?? Vet[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Det sitter justerbar expander i trumman, men den v[…]