Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1015472
Mer koldioxid släpper den knappast ut, och nox'en är runt 50% högre, men det skiter jag i.... Men sug på ordet "fordonskattebefriad", ett fantastiskt fint ord i dagens sverige... :)

Vill jag värna om miljön någon dag så tar jag T6:an :)
#1015512
MartinS skrev:Mer koldioxid släpper den knappast ut, och nox'en är runt 50% högre
Do your math. Min släpper inte ut någonting så länge den står parkerad på gatan. Utsläpp per km är ganska ointressant om man inte vet hur många km bilen rullar.
Idag hade jag en larminstallatör hemma så jag var tvungen att åka hem och släppa in honom.
Det blir alltså två jobbpendlingar idag, men inga utsläpp av NOx, inga partiklar och ingen fossil koldioxid.
Definitivt inga 12 mil per dag i dieselbil.

Jag tankade i fredags. Tillfället innan var den 9:e september.
MartinS skrev: Men sug på ordet "fordonskattebefriad", ett fantastiskt fint ord i dagens sverige...
Märkligt koncept. Skatten baseras på hur mycket ett fordon släpper ut per km i ett laboratoirum. Inte hur mycket det släpper ut i verkligheten, per år eller månad.
Nä, ta bort fordonsskatten. Lägg all skatt på bränslet istället.
MartinS skrev:men det skiter jag i....
Jo, det brukar vara så. Det lär inte vara många som köper bil utifrån utsläppen i sig. Det är plånboken som styr.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1015524
Att en parkerad bil släpper ut mindre skadliga partiklar än en bil som är igång kan nog ingen argumentera emot. :D
Användarvisningsbild
av MartinS
#1018773
Tack, ja jag tror det blir bra. Verkar som det är 8v levtid från beställnimg till handlaren, sedan 1-2v hos handlaren lite beroende på beläggningen hos dom. Det blir veckan innan eller efter jul/nyår för mig verkar det som. Den skall visst tillverkas nu i veckan som kommer, snacka om långsam lastbil från gent sedan...
Användarvisningsbild
av MartinS
#1028771
Nu har "lillebror" fått ett registreringsnummer, så det börja närma sig. Leverans den 23/12. Skall bli skoj.
#1029650
Dom har ju glömt snöret. Var det inte "ett litet vitt paket med röda snören" det skulle vara? Eller var det tvärt om? :D
#1029658
Det är nog snöret som leveransavdelningen skall fixa, vad skulle det annars va? :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Det är förmodligen ev SV lampa. Den finn[…]

Jag har bytt oljan på min men det är en[…]

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]