Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stigen
#960378
Schmoyoho skrev:Spontant hade jag sagt förvaringsväskan som ligger i reservhjulet, om 900-serien hade sådana. Den som innehåller ett litet spärrskaft och lite annat smått. Men tittar jag närmre känns det som att jag har fel...
Intressant gissning, Jag vet faktiskt inte om 940 hade något sådan. eller om det vart ersatt av en liten verktygslåda (hårdplast) som förvaras i en av sidoväggarna i bagaget? om jag minns rätt. :)
SvenB skrev:Det ser ut som det är ett läderöverdrag till ratten som sys fast med tråden.
Det stämmer utmärkt :) Min ratt har den ganska "vanliga" barnsjukdomen att gummit på ratten är löst (rörligt) och sen så har den känt av sina 21 års levnadstid. Jag har en bra ratt liggande men är bökigt att byta ut den.. samt att jag inte vet om den ratten funkar. Så istället får den bli genuint läder på befintliga lite wannabe "Bison ratt";)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#960381
Stigen skrev:... eller om det vart ersatt av en liten verktygslåda (hårdplast) som förvaras i en av sidoväggarna i bagaget? om jag minns rätt. :)

Stämmer bra det :) Tack vare det så brukar faktiskt orginalverktygen finnas kvar i 940is, till skillnad mot tidigare modeller där någon tidigare ägare ALLTID har slarvat bort dom :roll:
Användarvisningsbild
av Stigen
#960596
Testade idag att trä på skinn överdraget på ratten jag har liggandes och den gick på utan allt för mycket slit :D
Matchar även ratten väldigt bra! 8)
Bild
Sen kan man se hur otroligt blek och sliten orginalratten är.... Tror den har svällt en aning också så ska bli intressant och se om den går på :P
Bäst är om det går och byta ut ratten också :roll:
Bild
av Candypig
#960645
Stigen skrev:Testade idag att trä på skinn överdraget på ratten jag har liggandes och den gick på utan allt för mycket slit :D
Matchar även ratten väldigt bra! 8)
Bild
Sen kan man se hur otroligt blek och sliten orginalratten är.... Tror den har svällt en aning också så ska bli intressant och se om den går på :P
Bäst är om det går och byta ut ratten också :roll:
Bild
Din ratt ser ut precis som min i den vita pärlan...grådassig och lite lössläppt....men 36000 mils rattande sätter sina spår....:-)
Ska bli intressant och se hur den ser ut sedan...
Till skillnad mot den blåa 945 an, där ser ratten ut som ny...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#960708
Ratten har lagt på sig några gram under åren har väl funnits mycket gott som folk har haft på händerna som ratten mumsat i sig :lol: :lol: :lol: :wink:
Användarvisningsbild
av Stigen
#960838
DayDreamer skrev:Ratten har lagt på sig några gram under åren har väl funnits mycket gott som folk har haft på händerna som ratten mumsat i sig :lol: :lol: :lol: :wink:
Den mest politiskt korrekta svaret jag någonsin läst, kunde inte sagt det bättre själv :lol:
Candypig skrev:Din ratt ser ut precis som min i den vita pärlan...grådassig och lite lössläppt....men 36000 mils rattande sätter sina spår....
Ska bli intressant och se hur den ser ut sedan...
Till skillnad mot den blåa 945 an, där ser ratten ut som ny...
Oj med dom milen är det förståeligt, min är lite klenare har bara gått 25000mil.. :roll:
DandanRacing skrev:Kul projekt med ratten ska bli kul o se hur det kommer bli sen :)
Tack :) Ja lite lustigt att det är dyrare och köpa ett rattöverdrag på biltema som bara är en "ring" som är gjort av gummi?..
(personligen tycker jag det är skitfult) :lol:
ingick t.o.m två uppsättningar tråd och nål i prist ;)
Användarvisningsbild
av Stigen
#969000
Hej gott folk, har fullt upp med praktiken och snart blir det examen woop! :D Jag var i alla fall ut och monterade Damasken och Pedalgummin! :) Så här blev det..
Bild
Det var ganska bökigt och installera fick montera bort plasten runt växelspaken för att det skulle bli "lättare" att trä över.

Sen så blev det gummina, det gick lättare :)
Bild

Sen har jag beställt ett par nya däck till sommarfälgarna, blev Hankook, men kör på 55Profil, sjuk lång beställningstid uppskattas komma den 5!
De var allt för nu. :)
Användarvisningsbild
av Stigen
#969007
White skrev:Snyggt med både damask och pedalgummina. Sådant gör mycket för "nybilskänslan". :)
Inte funderat på att byta plattan på gaspedalen med?
Tack :D Jo de blir som några år nyare ;) Har gått smått i funderingar på det med, men den är i hyfsat bra skick. :) Har dock inte hittat någon som säljer för gaspedalen, kanske bara Volvo som gör det? :P Förresten vet du om Volvo fortfarande säljer tygmattor till 940? :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.