Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#909789
Mina tidigare inlägg låter ju nästan som en hyllningssång men nu när jag haft bilen ett par veckor kan jag upplysa att även solen har sina fläckar. Här kommer allt jag inte gillar:

- Styrningen som är adaptiv känns oftast riktigt bra men ibland syntetisk. Skulle aldrig välja det tillvalet om jag specade själv.

- Fjädringen tillsammans med 19" gör bilen "hoppig" på alla underlag utom riktigt släta vägar. I 110 km/h går bilen tyvärr som sämst, den går klart bättre i 130 km/h vilket blir ett problem. Lyckligtvis funkar den av nån anledning bra i 70-90 km/h så jag får helt enkelt undvika trafikerade motorvägar :wink:

- Det knakar om fönsterlisterna. Måste vara en BMW sjuka för varenda exemplar jag haft har i mer eller mindre utsträckning haft problem med detta. Hur j****a svårt ska det vara?

- Backvarnaren är totalt efterbliven. Om du fickparkerar varnar bilen åt båda hållen oavsett vilken växel som är i! Det plingar nåt infernaliskt i bilen, helt i onödan.

- Stereon är på sin höjd på nivå med Volvos billigaste (iofs är detta den billigaste också).

- Navigatorn, trots att den är uppdaterad 2013, har grafik som en spelkonsoll från 80-talet.

- Omkopplingen mellan DRL och halvljus är totalt ljusskygg. Är det inte strålande sol kör den alltid med halvljus.

- Automatlådan kan bli ryckig när den växlar ner till 1an. Oftast startar bilen på tvåan så länge den inte står helt still dock.
#909798
Lövet skrev: - Omkopplingen mellan DRL och halvljus är totalt ljusskygg. Är det inte strålande sol kör den alltid med halvljus.
Bra att det var nått positivt i listan i allafall... ;)
DRL är jävulens påfund! (i allafall då bakljusen är släckta dagtid!)
Hur är det förresten med det?
Nu kommer du kanske inte lida av det om det skulle vara så då den verkar känslig nog att slå igång om det regnar/snöar eller är dimma.
#909803
Är man rädd om sina xenonljus är det ingen höjdare.
Har faktiskt aldrig kollat om bakljusen lyser eller inte. Kan göra det vid tillfälle.
#909816
Är man rädd om Xenonen är det då kanske bättre att ha på dem hela tiden.. Kör du annars i t.ex Stockholm blir det ju en jävla massa blinkande p.g.a tunnlar o sånt. ;)
#909817
Lövet skrev:
- Det knakar om fönsterlisterna. Måste vara en BMW sjuka för varenda exemplar jag haft har i mer eller mindre utsträckning haft problem med detta. Hur j****a svårt ska det vara?
Det är inte dörrlisterna? vet att det varit ett lite problem med det på E60
Lövet skrev: - Backvarnaren är totalt efterbliven. Om du fickparkerar varnar bilen åt båda hållen oavsett vilken växel som är i! Det plingar nåt infernaliskt i bilen, helt i onödan.
Har jag inte en aning om det gör så på min ska kolla nästa gång jag parkerar.
Lövet skrev: - Omkopplingen mellan DRL och halvljus är totalt ljusskygg. Är det inte strålande sol kör den alltid med halvljus.
Jo tycker att den är lite känslig på F10 också dock kanske inte så känslig som du nämner, dock gillade Joel det :)
#909853
Det är ju tändning/släckning av Xenon som dödar dom i förtid, så för bäst livslängd är det ju bättre att dom lyser hela tiden än fipplas på och av stup i kvarten.
Detta brukar märkas rätt tydligt på helljus med xenon, dom brukar i regel packa sin väska mycket tidigare än t ex halvljus med xenon som lyser hela tiden.
#910021
Kan glädja Joel80 nu med att bakljusen lyser med full styrka i DRL-läge
#910730
Jo bakljusen lyser i DRL-läge på E60/E61 men håller med om att den måste vara det mest mörkrädda elektronik som finns!!
Efter att jag inte hade tillvalet HiFi i E39:an så letade jag aktivt efter en bil med när jag bytte, skillnaden är ju som natt och dag.

Navigationsgrafiken fick ju ett skapligt lyft iom CIC.

//David
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]