Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1232811
Micce1980 skrev:Snyggt med lackade munstycken, kan du de om de även passar V60?

Emblemen är ju en smaksak, själv tycker jag det ser smakfullt ut med och andra inte :wink: :wink:
Det finns två olika varianter till V60, nu har jag inte ditt VIN så jag ser inte vad din bil har exakt, men dom jag har på min finns som alternativ så det kan mycket väl passa :)
Användarvisningsbild
av Briander
#1234224
Har köpt en uppsättning High Performance-dörrhögtalare på JB, får se vad det gör med ljudet och hur huvudenheten gillar det.

Premium Sound hittade jag inga och det verkar dessutom som att det behövs andra innanmäten i dörrarna för dessa.
rps20180222_123954.jpg
rps20180222_123954.jpg (117.19 KiB) Visad 394 gånger
av LundgrenR
#1234230
Briander skrev:Har köpt en uppsättning High Performance-dörrhögtalare på JB, får se vad det gör med ljudet och hur huvudenheten gillar det.

Premium Sound hittade jag inga och det verkar dessutom som att det behövs andra innanmäten i dörrarna för dessa.
rps20180222_123954.jpg
Jag har också köppt högtalare och tänkte bara byta till en början barar bak men vågade inte. Jag var rädd att radion skulle gå sönder så jag monterade bara diskanterna där bak. Orginal högtalarna har 4 Ohm och dom nya har 2 Ohm. Om jag har fattat allt rätt är 2 Ohm lättare att driva men kan ändå skada radion.
av Schmoyoho
#1234250
Tror PS-högtalare ska passa rent fysiskt. Sen finns det olika varianter beroende på utförande. Dynaudio t.o.m MY10 om jag minns rätt, no-name (som jag dock gillar) 2011-2014 och Harman Kardon 2015-2016. Kontaktstyckena och monteringshålen ska mig veterligen vara samma men om det är olika resistens som LundgrenR skriver om, eller annat, har jag ingen koll på.
Användarvisningsbild
av Briander
#1234281
StefanN skrev:Det är samma högtalare till alla dörrarna va? Köpte du även diskanten?
Återkom gärna med recension sen när du satt in dom.
Yes det är det. Diskanten uppe vid backspegeln? Dom fanns redan där i min bil. Men det finns en mellanregister-högtalare till förrän som jag inte köpt ännu, det beror lite på vad planen blir efter detta.
Användarvisningsbild
av Briander
#1234282
LundgrenR skrev:
Briander skrev:Har köpt en uppsättning High Performance-dörrhögtalare på JB, får se vad det gör med ljudet och hur huvudenheten gillar det.

Premium Sound hittade jag inga och det verkar dessutom som att det behövs andra innanmäten i dörrarna för dessa.
rps20180222_123954.jpg
Jag har också köppt högtalare och tänkte bara byta till en början barar bak men vågade inte. Jag var rädd att radion skulle gå sönder så jag monterade bara diskanterna där bak. Orginal högtalarna har 4 Ohm och dom nya har 2 Ohm. Om jag har fattat allt rätt är 2 Ohm lättare att driva men kan ändå skada radion.
Jag tror och hoppas att det ska gå bra att driva med radion, kanske inte får ut full effekt men den bör inte gå sönder. Visste inte att det var skillnad på ohmen förrän jag fick HP-högtalarna i näven heller. Förhoppningsvis kan jag lösa förstärkaren framöver så är det som det ska.
Användarvisningsbild
av Briander
#1234283
Schmoyoho skrev:Tror PS-högtalare ska passa rent fysiskt. Sen finns det olika varianter beroende på utförande. Dynaudio t.o.m MY10 om jag minns rätt, no-name (som jag dock gillar) 2011-2014 och Harman Kardon 2015-2016. Kontaktstyckena och monteringshålen ska mig veterligen vara samma men om det är olika resistens som LundgrenR skriver om, eller annat, har jag ingen koll på.
Aha! Bra info, har undrat över just detta med olika modeller. Jag hörde av en kollega att det kanske var skillnad pga annat djup på PS men det var inte hundra. Ohmen skiljer, gissar att PS också är på 2 ohm med tanke på att PS och HP har förstärkare medan BP inte har det.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1234375
Minns att jag bytte till HP högtalare samt pysslade in diskander i alla fyra dörrarna i förra bilen, en V50 som i grunden var en Kinetic. Blev en j-a skillnad och kunde nu känna basen som inte ens existerade tidigare samt njuta av diskanternas kvittrande sång :wink: Allt passade i alla fall i den bilen och kommer säkert passa bra i den. Vet i tusan om stereon orkade driva högtalarna fullt ut eller ej men allt fungerade som det skulle
av Schmoyoho
#1234380
Briander skrev:Aha! Bra info, har undrat över just detta med olika modeller. Jag hörde av en kollega att det kanske var skillnad pga annat djup på PS men det var inte hundra. Ohmen skiljer, gissar att PS också är på 2 ohm med tanke på att PS och HP har förstärkare medan BP inte har det.
Du måste ju ändå riva dörrsidan när du ska montera högtalarna. Klicka hem två extra från skroten och ha i beredskap? Passar de inte så kostar det ju inte mer än returfrakten. Eller testa göra en förfrågan hos jönköpings bildemontering, de är alltid väldigt hjälpsamma när man har funderingar. I bästa fall kanske de har tid att måtta eller jämföra högtalarna.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17
Bruten fjäder framvagn

Hadde igår min nyköpta V90 CC på […]

XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]

Motor 960 3,0 rycker ibland

När jag håller jämn fart vid ca 10[…]

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]