Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
#1226768
MarcusJ skrev:
Braweheart skrev:
MarcusJ skrev:Snyggt jobbat!
Hur gjorde ni lackeringen? I en riktig lackverkstad med box, eller "garagelack"? Funderar på hur jag ska göra med min 245:a längre fram. Hellackering på lackverkstad kommer att bli vansinnigt dyrt.
Lacken är lagd i en lackbox för maskiner så den e gigantisk. Dem Lackar Skylifts där..
Inte helt lämpad för billack med helt OK.. Har inte en aning om kostnad i detta fall.. Men visst är de som du säger svindyrt i annat fall..
Okej, då förstår jag.
Har funderat på att göra en improviserad lackbox i mekargaraget, det är tillräckligt stort iaf. Tänkte att om man delar av en tillräckligt stor del av garaget och klär in det i plast och ordnar fläkt med filter m.m. kanske man kan få ett gott resultat? Min målsättning med 245:an är ju inte utställningsskick eller ens nyskick.
Det tror jag absolut på.. Ja har ju tom funderat på att göra en lackbox av partytält ute då jag saknar garage..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1228573
Dags för en sista uppdatering på länge nu då..

Gjorde en liten justering av hörnlisterna.. Dem blev svart..

Bild

Bild

Bild

Sen upp på lyften för att kolla ev avgasläckage som inte fan samt ställa växellänkaget bättre.. Samt montera stagen som håller framskärmarnaa på plats bak..

Bild

Montering av infällda huvlås gjordes med.. Vart riktigt snyggt..

Bild

Sen fick jag en bild av Rikard på fälgarna som åkte på nu..

Bild
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1228768
Så då är första turen gjord med bilen.. Gick finfint till bilen tappa ström helt..
Visade sig vara kolen som var slut helt, men som tur var hade jag min generator liggande ifrån Lillablå så plockade mina kol och sen funkade.

Bild

Sen fick jag fram kameran och tog några snabba bilder..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Dessa bilder är tagna med Systemkameran min, alla andra tagna med min mobil..
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1228841
Snyggt! Verkligen ett fint jobb!
Personligen är jag inte överförtjust i huvlåsen, men det är en smaksak. Gillar framförallt stripesen utmed sidorna istället för midjelister. En smart lösning, och snygg. Jag skulle gärna se att de mattsvarta delarna under fönsterrutorna, de bryter av och ger en snygg balans tycker jag. Kanske måla dem med mattsvart färg?
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1228843
MarcusJ skrev:Snyggt! Verkligen ett fint jobb!
Personligen är jag inte överförtjust i huvlåsen, men det är en smaksak. Gillar framförallt stripesen utmed sidorna istället för midjelister. En smart lösning, och snygg. Jag skulle gärna se att de mattsvarta delarna under fönsterrutorna, de bryter av och ger en snygg balans tycker jag. Kanske måla dem med mattsvart färg?
Vilka delar under fönsterna menar du ??
Huvlåsen blev de dels för att Rikard ville ha dem och sen att huvlåsvajern redan var borttagen av tidigare ägare.

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]