Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1218981
PatrikBre skrev:Så det finns 3 olika storlekar på OK och skivor fram på P3 bilarna?

Får man på 17" fälgar på en bil som har dom största 336 skivorna?

Hur många olika storlekar finns det till i bak?
Vissa 17” får man på. Dom enda jag känner till är dock Turnus, sitter på alla polisfordon av modell V70/XC70 08-16.
#1218987
PatrikBre skrev:Så det finns 3 olika storlekar på OK och skivor fram på P3 bilarna?

Får man på 17" fälgar på en bil som har dom största 336 skivorna?

Hur många olika storlekar finns det till i bak?
Jag fick på mina gamla orginal 17" på min också när jag provade, tajt men det va marginal.
Bak finns bara två olika skivor, ventilerade (AWD) eller solida.
#1219010
MartinS skrev:
grillchips skrev:Ja, det är automatiken som saknas och det de gnäller på. Iaf då jag varit inne med eftermonterade original DRL på V50. Säkring tror jag fanns till en viss årsmodell på V70.
Det är tyvärr många bilar som saknar automatik. Problemet i det här fallet är att bilen inte är typgodkänd med DRL, vilket innebär att man inte får ha det.
Varselljusen är i sig typgodkända, det räcker, alla bilar får sedan 1975 ha varselljus (DRL) så länge dessa är typgodkända som sådana. Det som kan ifrågasättas är kombinationen automatiskt varselljus utan tända positionsljus bak, där har jag löst det hela med Volvos varselljus (tydligt märkta "DRL"), en styrmodul från Philips inkopplad enligt svenskt regelverk för varselljus och ett original Volvo ljusvred utan främre dimljusknapp. Bilen seglade igenom besiktningen utan problem.

I övrigt, önskar att jag hade tid och energi att hålla min V70 I sånt toppskick!
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1219016
StefanN skrev:Silver vision är ju ett måste, ser ju helt fel ut utan.
Bild
Bild
Ett litet tips jag vill dela med mig av bara.
Jag har Biltemas LED-lampor för Canbus i mina blinkers bak. Fungerat problemfritt i två och ett halvt år nu.
#1219029
VolvoB20 skrev:Är i Tyskland nu och får säga att det är tråkig att D5 polestar med 230 hk är spärrad vid 210 km/h.

Att då ha ytterligare 100 hk till i T6 och lik förbaskat vara spärrat till 210 måste ju vara grymt irriterande.

Hur svårt är det att lyfta spärren?
Hade min -11 D5 Polestar över 230 på mätaren i Tyskland 2016, fanns mer att krama ur motorn om trafiken hade tillåtit det. Men min V70 har ju ingen toppfartsspärr. Tysk super-duperdiesel i tanken gav rejält mer knuff, iaf vad jag ville inbilla mig.

Ju mer jag läser den här tråden förstår jag att jag borde skapat en egen för min V70... :D
#1219080
VolvoB20 skrev:Är i Tyskland nu och får säga att det är tråkig att D5 polestar med 230 hk är spärrad vid 210 km/h.

Att då ha ytterligare 100 hk till i T6 och lik förbaskat vara spärrat till 210 måste ju vara grymt irriterande.

Hur svårt är det att lyfta spärren?
Det går ju fortare att komma upp i 210........
#1219869
daekol skrev:
PatrikBre skrev:Så det finns 3 olika storlekar på OK och skivor fram på P3 bilarna?

Får man på 17" fälgar på en bil som har dom största 336 skivorna?

Hur många olika storlekar finns det till i bak?
Vissa 17” får man på. Dom enda jag känner till är dock Turnus, sitter på alla polisfordon av modell V70/XC70 08-16.

hej!

Välj s80 typ årsmodell 2008 på accessories.volvocars.com sen går du till fälgar, då står det på flera 17tummare "Passar ej V8", då vet du att de ej passar över 336mm-bromsar.

MVH
#1229631
Stilig T6:a till salu. Synd att jag redan har en, för den här var riktigt trevlig!

Stefan, dags att byta upp dig:-)?

https://www.blocket.se/ostergotland/T6_ ... .htm?ca=11

/Fredrik
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 69
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]