chasbas XC70 D4 AWD Summum MY15

Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Re: chasbas XC70 D4 AWD Summum MY15

Inläggav chasba lör 15 jul 2017, 14:31

Linqid skrev:Du har helt klart en av de snyggaste XC70:s jag sett! 8)

Takk så mye! Alltid hyggelig å få slike tilbakemeldinger. :)
* Volvo XC70 D4 AWD MY15 Summum (HGP/Pluss/Teknikk/VOC/Driver S./Four-C/RSE/++) -> Garasjetråd
* Regrammed by Volvo Sverige on their official Instagram page! -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/
Användarvisningsbild
chasba
Däckkrängare

Kör: XC70 D4 AWD MY15 Summum ++

Inläggav chasba mån 17 jul 2017, 19:40

For litt over en måned siden, fikset jeg flere motorrelaterte ting på bilen, bl.a. ettermonterting av en brakett som sterkt reduserer vibrasjoner på luftinntaksrøret, forebygging av slitasje mellom ulike deler og tetting av koblinger der det oppstår oljesvetting. Fra 1. juni til dagens dato har jeg kjørt om lag 120 mil.

Nå har jeg nettopp tatt en sjekk for å kontrollere om de overnevnte problemene er borte, og det kan jeg heldigvis rapportere at de er. :-)-)

Det er helt sikkert lett å lure seg selv til å tro at det er mindre støy fra motorrommet med montering av braketten som sikrer luftinntaksrøret bedre, men jeg opplever det i alle fall slik. Dieselkaklingen kommer man ikke utenom, men det er jo litt av sjarmen.

Det er ingen tegn til videre slitasje mellom boksen på luftinntaksrøret og ledningsnettet etter påføring av padding bak på boksen.

Til slutt kan jeg avslutte med to bilder som viser før og etter påføring av pakningssilikon på koblingspunktet mot luftinntaket:

Svetting.jpg
Før fiks ...

Svetting - fikset.jpg
Etter fiks, 120 mil senere. :)
* Volvo XC70 D4 AWD MY15 Summum (HGP/Pluss/Teknikk/VOC/Driver S./Four-C/RSE/++) -> Garasjetråd
* Regrammed by Volvo Sverige on their official Instagram page! -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/
Användarvisningsbild
chasba
Däckkrängare

Inläggav Brainy mån 17 jul 2017, 23:56

Mycket fin xc70!
Denna tråd ska jag följa nu när jag hittat den.
Användarvisningsbild
Brainy
Volvo
Volvo

Kör: Promenerar numer till jobbet.

Inläggav chasba lör 12 aug 2017, 21:01

Brainy skrev:Mycket fin xc70!
Denna tråd ska jag följa nu när jag hittat den.

Takk så mye, Brainy! Hyggelig. :D
Användarvisningsbild
chasba
Däckkrängare

Klicka här för att se fler Volvo kategorier

Sök på jagrullar.se - Sveriges Volvoforum

Föregående

Återgå till Garaget