Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
#1175129
Lucif3r skrev:99-00 har exakt samma motor oavsett 140 eller 170hk, så det är noll skillnad på ljud eller liknande.
Kan vara samma motor med annat styrsystem isf för alla GLT -99 som jag sett har ju 165hk.
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1175269
Dagen började fint med att jag inte mer än han lyfta bilen av med däcket och sen upptäcka att jag inte hittar min 7mm insexhylsa.. Okii OFF to Biltema 10mil till o hem..

Nu så kan jag lossa oket :D Ner med detta och kollar om kolvarna glider fint vilket dem gör på bägge fram efter 2 år.
Skivorna ser OK ut på bägge sidor, Ser ut att vara byta ett tag innan bilen ställdes.. Lika så beläggen.. så jag låter detta vara och fixar till glidytorna på okhållarna och belägg.

Där en mot såg inte gummibessningarna (vet inte vad dem heter) på oken riktigt torra ut.. Räckte att försöka ta ur plastskyddet för att kunna skruva loss oket så ramla gummit isär.. Min fråga e går dessa gummin att byta ??

Bild

Bild

Skivorna o beläggen.

Bild

Bild

Bild

Vart ingen större skillnad egentligen.
Innan jag började så kunde jag köra bilen på 1ans vxl utan att bromsarna tog märkvärt mycket.. pumpade med pedalen utan större resultat.
Idag gjorde jag samma test och då tar bromsen efter 3 pumpningar.. så de måste vara luft i systemet enligt mig.. Skall kolla detta i helgen..
Senast redigerad av 2 Braweheart, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1175271
Lucif3r skrev:Mjukvaran skiljer. Det är allt. 140hk'n öppnar bara spjället som max... 65% eller något sånt, medans 170hk'n öppnar fullt.
Så jo, det är exakt samma motorer och samma styrsystem.
Hur kommer det säg att 99an bara har 165hk medans dem andra GLTerna har 170hk ??
Användarvisningsbild
av SebbeV70
#1175579
Perra83 skrev:Men dra åt skogen va bromsarna ser ut!!!
På med nya skivor, belägg och bromsok!
Bilen är inte besiktad på några år va?
Jag röstar för samma, ser riktigt kex ut. Bromsdelar finns så billigt nuförtin.
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1175874
DayDreamer skrev:Nya glidbult och gummi damasken eller vad man nu ska kalla den finns att köpa här :) http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 000034533/
Kanon, jag hittade dem inte själv. Tackar blir såna om nu luftningsnipplarna släpper, glömde kolla dem sist..

Tack för infon.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]

Jag köpte samma som till kupen med kantsö[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]