Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1151036
Så idag kommer en liten uppdatering! Ni har inte missat någonting nu under vinterns tider förutom att jag har inhandlat ett fjäderbensstag och ett armstöd!

Idag var jag och hälsade på bilen och den startade så fint efter att varit stillastående 5 månader. Det vanliga ventilknacket som försvinner efter 3 minuter men förutom det så gick den jämt och fint.
Bild

Fjäderbensstaget köptes för 200kr och var liiite böjt på vänstra fästet, kan ha varit för att det sitter en slags ram där för en kontakt. Jag antar att det ska vara tajt som fan när man skruvar fast det för jag fick knappt på det utan att hålla på och fiddla från båda hållen periodiskt. Glömde såklart att dra åt muttern som håller fast stången på högersidan men bilen ska ingenstans ändå så det får jag ta nästa gång om jag kommer ihåg.. :roll:
Bild

Och nu till armstödet. Det jag har nu är snarare läder på toppen istället för alcantara så det fick bytas.
Bild

< 'nya' | gamla >
Bild

Blev fruktansvärt vackert!
Bild

Fick även reda på från han som sålde armstödet att man kan doppa det i varmt vatten med lite såpa och skrubba ett tag så kommer det gamla jag har säkert bli fint igen. Detta kommer definitivt göras med ratten!

Hoppas ni tar emot mig igen efter mitt lämnande, men lovar att hålla er uppdaterade och med denna gång högt upplösta bilder! ;)
Edit: Högerklicka på bilden och tryck på "öppna bild i ny flik" så kommer du till originalbilden där du kan zooma in rätt bra!
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1151039
SBergdahl skrev:Laddar man upp till t ex Forumbilder förminskas bilderna automatisk. Det krävs ingen handpåläggning.
Missade ditt inlägg totalt.. Du har så rätt med att de ändras automatiskt. Missen var att jag aldrig gick vidare från "förhandsgranska" när jag märkte hur stora bilderna blev..
av Schmoyoho
#1151078
Ladda upp till imgur.com istället. De har en fin finess så du kan lägga till ett m i slutet på bildlänken så får du en mindre version av bilden. Finns fler storlekar men jag minns att m = medium ger en lagom storlek att bädda in på forum. Om man ids kan man ju köra URL-taggar också så blir bilden klickbar så kan man se fotona i all deras prakt.
Kod: Markera allt
[URL=imgur.com/aaaa.jpg][IMG]imgur.com/aaaam.jpg[/IMG][/URL]
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1151079
Schmoyoho skrev:Ladda upp till imgur.com istället. De har en fin finess så du kan lägga till ett m i slutet på bildlänken så får du en mindre version av bilden. Finns fler storlekar men jag minns att m = medium ger en lagom storlek att bädda in på forum. Om man ids kan man ju köra URL-taggar också så blir bilden klickbar så kan man se fotona i all deras prakt.
Kod: Markera allt
[URL=imgur.com/aaaa.jpg][IMG]imgur.com/aaaam.jpg[/IMG][/URL]
Använde imgur för mitt senaste inlägg, hur ser dom ut för dig?

För mig så ser dom normala ut, aningen små kanske men går nog inte att få större?
av Schmoyoho
#1151143
Visste inte att man kunde bädda in fullstora bilder, det var ju win-win. För mig ser det bra ut också, ser lika stora ut som om man använd m-tillägget på bilden.
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1151690
Med tanke på höstens tråkigheter så väljer (kan) jag nog att inte spendera 5000kr på självrisk utan jag kommer leta efter en ny huv och byta ut den gamla med hårda bucklor och även ett stort inristat "A" från brorsans sjuka flickvän för 6 år sedan. Det kommer nog bli väldigt svårt att hitta en gul motorhuv om ingen i STK kan hjälpa mig. Annars kommer det skamlöst bli en svart huv som till slut ska bli lackad gul. För att sätta realistiska planer år 2017 så har jag photoshoppat en bild som visar svart huv och helt ärligt ser det inte HELT åt helvete ut! Bättre än en grön eller röd osv.
Bild

Denna bild visar ytterligare mål jag vill uppnå med 2017. Därav:
* Sänka bilen mer
* 20-25mm spacers bak
* Uppfräschade dimljus
* Spackla igen torkarhål på lyktlistorna/skaffa nya utan
* Hitta en höger bak vindavvisare (har någon så tveka ej att kontakta mig!)
* Fräscha upp listerna runtom
* Fixa en XC-grill igen
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1151736
Roligt att du kom tillbaka :D Provade också på garaget men nä jag gillade det inte tycker det är bättre här :D

Fjäderben stag :-)-) det lär nog göra en bra skillnad
Ny huv i rätt färg till din bil blir svårt att hitta, har inte sett en enda T-gul på någon skrot här omkring i Värmland :| och då har jag verkligen varit på alla skrotar som finns i Värmland :)
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1151758
DayDreamer skrev:Roligt att du kom tillbaka :D Provade också på garaget men nä jag gillade det inte tycker det är bättre här :D

Fjäderben stag :-)-) det lär nog göra en bra skillnad
Ny huv i rätt färg till din bil blir svårt att hitta, har inte sett en enda T-gul på någon skrot här omkring i Värmland :| och då har jag verkligen varit på alla skrotar som finns i Värmland :)
Längtar tills jag kan köra den! :D Planerade på att åka dit idag och tvätta.. Vaknade till ett tjockt lager snö istället. Så planerna får tyvärr vänta..

Nej det är ju om någon i t-gul klubben kan ha något liggandes, annars får det bli en svart huv. :-)))))
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 33
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]