Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1116356
Möjligt att det sätts en felkod i ECM eller någon annan styrenhet när instrumenthuset är urkopplad borde iaf göra det på 99 då can-bus är med i bilden och kommunicerar.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1116360
Nja, tror allt koderna lagras i huset på 99-00 också. Det enda som egentligen skiljer dom åt mot tidigare är att hastighet och några fler givare går via can-bus nätverket, och inte direkt från sensorerna som tidigare.

Visst är det ju möjligt att det finns en eller två koder som sätts om huset är urkopplat, typ "CI, communication error" eller "CI, missing signal" eller liknande. Det kan ju jag bara spekulera om, eftersom jag bara har en -97a att leka med :P
Användarvisningsbild
av garinge
#1116440
Jag menar gamla karossen av V70, hade en 00:a Classic blackline, en av dom sista byggda av gamla karossen innan det blev nyare tjockare utseendet på V70...

Då kunde jag ha tändningen på och koppla ur mätarhuset, och i det igen för att kolla så alla ledlampor lyste som dom skulle, fick aldrig någon felkod, eller airbag varning, som jag får på nuvarande bil, can-bus systemet var inte lika "aktivt" på gamla modellen som nya... :)
Användarvisningsbild
av Briander
#1117399
garinge skrev:Håller med dig, bilarna är gamla... i fredags köpte jag en Vw passat GT Sport 4-motion -09 och man märker verkligen hur tekniken gått framåt, och vad man egentligen saknar på ens egna bil från 2001, elbaklucka, xenon hel och halv original, kurvljus, ingen nyckel utan "FOB" instick i panelen, sportchassi med väljbart på knapp, markbelysning i speglar, auto-hold, och en jäkla massa mer... då känner man ännu mer hur gammal ens v70 är.. inte för jag inte trivs med den, men hade gärna haft en 2010-2011 V70 istället med heltonat, stora fälgar och sänkning osv.. :P
Ja men exakt, det är precis det du beskriver som jag känner också, gillade verkligen min S70 och kan inte säga något dåligt om den, åldern kan den ju inte rå för liksom :) Jag jobbar med bilar om dagarna och då blev det bara ännu tydligare att man ville ha något lite nyare.

Edit: det blev en Opel... jag vet, jag vet... men just den här är rätt trevlig.
Användarvisningsbild
av Briander
#1131553
AndreasThn skrev:Vad då för nån Opel?
Längesedan jag var här nu! En Vectra V6 Turbo Cosmo med automatlåda, mycket trevlig långfärdsbil.

Hm jag har nog lite små grejer kvar från Volvon som någon kanske vill köpa för en billig peng, täcklocken för torkararmarna i stötfångaren bla.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]