Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1096147
White skrev:Nej inget skoj att meka i denna värmen. :*O/
Nej räcker att man rör på sig så blir man tok slut. Har blivit en del bilåkning då det är svalt och gött i bilen, tack AC.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1096265
Ja här kommer det som jag hittade på skroten förra veckan.

Det som jag hittade var bland annat relä inte en susning om vad varje relä är till men några står det på :) LMM till 2.5T motorn, EVAP-ventil, grill med det uppdaterade Volvo märket 99- , fästena till luftfilter bruken som alltid har en förmåga att gå av, ett HF handtag, extraljus knapp (svart) med kabelhärva, clips till grillen och clips till dörr ej med på bild.

Bild på allt.
Bild

Relä, några vet jag några vet jag inte vad dom är till för :lol:
Bild

Extraljus knappen
Bild

Här är en bild på allt som jag har på "Volvo hyllan" det mesta är till salu också :)
Bild
Användarvisningsbild
av Bonden1989
#1096307
Fy fasiken vad du handlar!
Jag ska dock inget säga för jag väntar på lite paket i veckan. Begagnade saker, men ändå! :wink:
Hade du inte kablage till extraljusknappen redan? :???: Jag fick i alla fall koppla ihop min direkt på stiften, en sån kallad "bonnalagning." :wink: Skulle någon elektriker få syn på min koppling blir jag väl rejält utskälld... :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1096348
Bonden1989 skrev:Fy fasiken vad du handlar!
Jag ska dock inget säga för jag väntar på lite paket i veckan. Begagnade saker, men ändå! :wink:
Hade du inte kablage till extraljusknappen redan? :???: Jag fick i alla fall koppla ihop min direkt på stiften, en sån kallad "bonnalagning." :wink: Skulle någon elektriker få syn på min koppling blir jag väl rejält utskälld... :roll:
Jag tänkte på dig när jag såg extraljusknappen med kabelhärvan :) så jag tog med den ifall någon annan behöver en extraljusknapp, nu är ju dock denna svart och passar bäst i 850.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
#1096374
DayDreamer skrev:
Bonden1989 skrev:Fy fasiken vad du handlar!
Jag ska dock inget säga för jag väntar på lite paket i veckan. Begagnade saker, men ändå! :wink:
Hade du inte kablage till extraljusknappen redan? :???: Jag fick i alla fall koppla ihop min direkt på stiften, en sån kallad "bonnalagning." :wink: Skulle någon elektriker få syn på min koppling blir jag väl rejält utskälld... :roll:
Jag tänkte på dig när jag såg extraljusknappen med kabelhärvan :) så jag tog med den ifall någon annan behöver en extraljusknapp, nu är ju dock denna svart och passar bäst i 850.
Kan du tänka dig att sälja bara kabelhärvan då? :) Skulle kännas mycket bättre att ha elen ordentligt dragen, istället för att det ska bli kortslutning... :roll:
Användarvisningsbild
av Briander
#1096463
Jäklar vad prylar du har hittat! :) Vilken skrot handlar du på? Vad fick du ge för grillen? Jag är från Karlstad men Frykmalm är ju hopplöst så tänker inte ens försöka där även om jag ska försöka hitta en ny höger framskärm i samma färg som bilen framöver. Är i Karlstad en vecka från fredag ifall du har några skrot-tips i Värmland!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1096468
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:
Bonden1989 skrev:Fy fasiken vad du handlar!
Jag ska dock inget säga för jag väntar på lite paket i veckan. Begagnade saker, men ändå! :wink:
Hade du inte kablage till extraljusknappen redan? :???: Jag fick i alla fall koppla ihop min direkt på stiften, en sån kallad "bonnalagning." :wink: Skulle någon elektriker få syn på min koppling blir jag väl rejält utskälld... :roll:
Jag tänkte på dig när jag såg extraljusknappen med kabelhärvan :) så jag tog med den ifall någon annan behöver en extraljusknapp, nu är ju dock denna svart och passar bäst i 850.
Kan du tänka dig att sälja bara kabelhärvan då? :) Skulle kännas mycket bättre att ha elen ordentligt dragen, istället för att det ska bli kortslutning... :roll:
Absolut :-)-) kommer inte att vara hemma så mycket nu så jag vet inte när jag kan få iväg kabelhärvan.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1096471
Briander skrev:Jäklar vad prylar du har hittat! :) Vilken skrot handlar du på? Vad fick du ge för grillen? Jag är från Karlstad men Frykmalm är ju hopplöst så tänker inte ens försöka där även om jag ska försöka hitta en ny höger framskärm i samma färg som bilen framöver. Är i Karlstad en vecka från fredag ifall du har några skrot-tips i Värmland!
Åker faktiskt till Kristinehamn http://www.kbbab.se/ super billig skrot och det är ju självplock vilket är ett stort stort plus :D Nu får dom ju tyvärr inte in så många bilar av just V/S70 modellen och dom som står där är väl skapligt plockade, men det beror ju på vad du söker efter. Någon framskärm i den färgen som din bil har dom dock inte tyvärr. Jag gav 600kr för allt och jag tog även med en massa saker till V70N som garinge har köpt av mig. Det enda jag typ betalade för var LMM och en ljusomkopplare till V70N resten fick jag med på köpet sa han :)

Haha ja Frykmalms är helt slut körda var in till dom förra veckan och dom skulle höra av sig förra fredagen om delen fanns eller ej, har inte hört ett ljud från dom :x och försöka att pruta ner priserna hos dom är bara att tok glömma möjligen att du kan få typ 20kr rabatt :roll: En sak är iaf säker kommer aldrig mer att handla av Frykmalms...

Det finns ju även en skrot med självplock i Karlskoga men dom har stängt skrotgården just nu för dom skulle försöka få undan alla bilar som står.
  • 1
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 252

Världens undergång va ordet. Det bö[…]

Hejsan Vi tog tag i T-5R’en i helgen som var[…]

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]

Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]