Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1089473
Nicke83 skrev:
grillchips skrev:Plastidip håller visst mot avfettning, däremot får man passa sig för VILKEN avfettning man kör.
Jag har haft plastidip på hela grillen, dimljuskåpor och backspegelkåpor i över ett år nu och kört med BVE Grön-avfettningen utan problem.

Det är det där med kallavfettning och alkalisk avfettning man får ha koll på, jag minns aldrig vilken som är vilken, men PrickBort från ex Rusta löser upp det på nolltid så den får man passa sig för. Men BVE Grön funkar som sagt.

Edit: Jim hann före. ;)
Hur tvättar man sin bil utan kallavfettning vintertid? :P
Jag kör som sagt BVE Grön som är alkalisk året om utan några som helst problem, blir lika rent varje gång.
#1089668
grillchips skrev:
Nicke83 skrev:
grillchips skrev:Plastidip håller visst mot avfettning, däremot får man passa sig för VILKEN avfettning man kör.
Jag har haft plastidip på hela grillen, dimljuskåpor och backspegelkåpor i över ett år nu och kört med BVE Grön-avfettningen utan problem.

Det är det där med kallavfettning och alkalisk avfettning man får ha koll på, jag minns aldrig vilken som är vilken, men PrickBort från ex Rusta löser upp det på nolltid så den får man passa sig för. Men BVE Grön funkar som sagt.

Edit: Jim hann före. ;)
Hur tvättar man sin bil utan kallavfettning vintertid? :P
Jag kör som sagt BVE Grön som är alkalisk året om utan några som helst problem, blir lika rent varje gång.
Jo jag vet mycket väl vad BVE grön är, vanlig alkalisk avfettning, men en bil blir inte ren utan att använda kallavfettning på vintern. inbilla mig inte den blir ren av enbart lite bve grön då har bilvårdsexperten verkligen lurat dig :P
#1089674
Jag har inte påstått att den blir ren av enbart grön, men jag behöver då ingen annan avfettning under vintern för att få min bil ren. :)
#1090144
Idag städade jag ur bilen invändigt då den såg förjävlig ut och så passa jag på att smörja skinnet när barnstolarna ändå var ur.
Bild
#1091833
Idag bytte jag ur stenskottsfilmen ovanför rutan då jag råka få med lite skräp under den första jag montera och så blev det tvätt samt lite puts inför avfärd mot Rudskogen imorgon.
Bild
#1091872
DayDreamer skrev:Helt rätt med lackade stänkskydd på en vit bil :-)-)
Snyggt på alla bilar men speciellt på en vit :-)-) :P
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 40

Jag svarade i din tidigare tråd också […]

ABS-lampan är åter och ett tag trodde j[…]

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]