Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1079887
joel80 skrev:Kör man motorväg i 110-115km/h får man räkna bort några km..
Jag brukar slå över från pure till hybrid (eller lägga växeln i sportläge.. då går dieseln alltid igång) efter ca 30-32km när jag kör på motorväg och har en bit kvar.. då brukar jag kunna köra sista 5-6km på el. På vintern är det några km kortare... när det var smällkallt... runt -15 - -20 kom jag inte ens 30km när jag körde motorväg. Vid stadskörning kommer man längre, regenereringen vid inbromsning hjälper till bra då. :)
Med den räckvidden skulle jag bli sjukt nöjd. =)

Det innebär att den mesta vinterkörningen också kan gå på el (förutom för att få värme i kupén då).
#1080130
Nu fick den krok! :D
Fick bra pris på Bilbolaget så det blev orginalkrok.

Bild
#1080216
Ja för i helvete! :D Jag har för dålig disciplin för att ha avtagbart drag. Det känns alltid som att man säkert kommer behöva det för att köra nått de närmsta veckorna.. åsså låter man det sitta. Enda gången jag tog av det var inför besiktningarna.. och 2 gånger har jag varit tvungen att åka förbi verkstad, få bilen upphissad och släggan framtagen för att banka loss det. :roll:

Sen är det rätt bra skydd på parkeringar också mot folk som inte vet var dom har sin egen bil.. Synd att man inte kan ha nån "krok" vid hörnen bak också. :D
#1081591
Idag var jag förbi min Servicetekniker (igen) då ena handtaget/keylessknappen på passagerasidan slutat fungera.
Han kollade felkoder och dörren hade satt en... gick iväg och hittade ett handtag som var beställt inför ett annat jobb till en annan bil, men kunde få hem ett igen innan den skulle lagas, så han plockade ut "inanmätet" och bytte direkt på min bil. 15 minuter så var allt fixat... jag måste säga att även om det är drygt att saker ska paja på en ny bil så fungerar Volvos PST-system väldigt bra. Så smidigt att bara behöva ha en kontaktyta och kunna prata direkt om bilen med den som faktiskt håller på med bilen!

Imorgon ska jag dit igen.. (Jag är en väldigt återkommande kund...) med den andra bilen, som har en bränslepump som troligen är kaputt. Den bilen går rätt så ojämnt nu. Hoppas det fixas med pumpen nu!

Och dagen avslutade jag med att lämna bilen för ditec-behandling på de delar som lackades om efter krocken... vilket försäkringsbolaget tar. (Återställa till hur det var innan alltså..) Så nu kör jag XC70 D4 Classic AWD... fick en sån som lånebil/hyrbil.
#1082275
Nej! Jag trodde det berodde på att den är inne i en lokal med dålig täckning! Lämnade in den i förrgår för ditec på dom delar som blivit omlackade efter påkörningen.

Fast när jag kollar nu får jag upp en siffra.. 35km kvar.. Dock ser "mätaren" tom ut. Märkligt!
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 32
Bromsljus

Hurvida man egentligen får eller inte ska ja[…]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa ga[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Använd Vparts guide för att mäta br[…]

Tändstift rätt på spolen? Yup.