Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

#813411
För att de glömmer slå av dem tror jag.
Trots det vill jag nog påstå att du får bra mycket mer uppmärksamhet med orange än inget alls.
av 9070
#813822
Tror nog att man borde köra med "vit" belysning. Lyser upp starkare då det är mörkt, dock så kanske det syns mindre då det är ljust ute.
#813871
Kanske men då tror säkert folk att det står en cykel och blinkar på "fel" sida vägen och blir förvirrade och kör i diket. :)
#815502
Eller så förvirrar man inte medvetet folk i sin omgivning och sätter dit en annan färg. :wink:
#816230
Men vad använder man det till? Räcker inte varningsblinkers som varning om man blir stående på vägen :?:
#816293
svergie2 skrev:Skulle vi kunna få en film på det "in action"? :D
Återkommer med detta.
#816306
SvenB skrev:Men vad använder man det till? Räcker inte varningsblinkers som varning om man blir stående på vägen :?:
Ja och nej. Jag tycker att de syns, men bra nja, inte i solnedgång och motljus i en snäv kurva eller om det är mycket trafik, kraftig dimma, kraftigt snöfall och så vidare. Sen kan man bli ståendes på de mest konstiga platser, som mitt på en riksväg med ett vildsvin i fronten och bilen går ej att flytta och så vidare. Även bra då jag bilar till alperna varje vinter och händer något där är det ju viktigt att synas. En billig försäkring som jag klurat på ett tag.

Nu låter det kanske som att jag har katastroftankar jämt :wink: men hellre lite extra än lite för lite.
#816329
Ser fram emot film på lösningen.
Jag funderar på att montera två blixtljus i nedre delen av bakrutan (V60) men har tonade rutor så frågan är vilken effekt de har.
Mitt syfte är att ge en förstärkning till varningsblinkersen som inte alltid har den effekt som önskas.
Tanken är att montera som här:

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]