Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

#786000
Har idag en V50 -06 med en sådan här nyckel.

Bild

Behöver en ny nödnyckel till dörren men kan låsmed fixa ny, alternativt kan de skära till ett sådant nyckelämne?

Anlendningen till att jag frågar är för att Volvo vill ha 646 :- för en färdigskuren nyckel. De säljer även ett oskuret nyckelämne för 134 :-
#786584
Tror nog att snabbaste, och bästa, svaret får du genom att kliva in på närmsta "riktiga" låssmed och höra med dem. Personligen tror jag att det inte är några problem att få det fixat
#786709
Är det en vettig smed så borde han fråga efter något slags bevis på att det är din bil är din och inte att du försöker kopiera grannens nyckel.
Så ha registreringsbeviset och körkortet nära till hands.

Eller ring närmaste och fråga :)
#787498
Är inte hemma och vill inte knata in på annan ort. :)

Ja kan ju ta med bevis på att bilen är min. Fick svar på mail igår, 150 kr för att svarva till nyckeln hos två låssmeder, den ena kan bara svarva om det är mässing i nyckelämnet. Är det mässing i dessa?
#787861
Det är knappast mässing, alu?

En låssmed struntar väl i vem som kopierar vad så länge det inte är registrerade nycklar, eller?

Eftersom jag har dragit ut på tiden med att […]

Det som hände tidigare står beskrivet i[…]

Dessa stålstänger har jag inget minne a[…]

Räknar du efter mätaren bara eller G[…]