Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av AndersAhl
#719011
Hej!
Igår hämtade jag ut min nya XC70, försedd med VOC.
Jag använder appen Volvo On Call i en Iphone 4S för att kontakta bilen.
Allt verkar fungera som det ska, utom positioneringen av bilen: När jag trycker på "Kontaktar din Volvo"-knappen i appen händer - ingenting...
Här borde väl en karta dyka upp, men icke.
Bilens GPS-funktion fungerar, i den kommer kartan upp som den ska. Såvitt jag kan se har telefonen kontakt med bilen, jag kan t ex starta värmaren och läsa info om bilen, det är bara just positioneringen som fallerar. Jag har installerat om appen, men det ändrade inget.
Förslag???

Anders A
Användarvisningsbild
av joel80
#719030
Kolla om du kan se var bilen är om du kollar VOC via hemsidan. https://minvolvo.volvocars.se

Står du med bilen under mark? Typ i garage eller så?

Vad menar du med knapper "Kontaktar din volvo"? Det är ingen knapp som jag har.. det står endast på skärmen när den uppdaterar statusen..
Ser du ingen karta alls i appen?

Har du datatrafik igång på mobilen? Om inte hämtar den nog inte själva kartan..
av AndersAhl
#719032
Hej!
Jag har inget konto där, så jag kan inte testa det. Får ta fram chassinr när jag kommer hem, så jag kan skapa ett konto.
Bilen står ute, jag har, som sagt, kontakt med den via appen i mobilen, inga problem att t ex starta värmaren, låsa upp e t c.
I appen finns följande "knappar" under rubriken "Status":
Instrumentpanel
Dörrar och lås
Motorvärmare
Under rubriken "Plats":
Kontaktar din Volvo, hämtar position och adress
(sen finns rubrikerna Resor och Assistans också, men de kanske saknar betydelse).

Någon karta visas inte i appen. Datatrafik är igång i mobilen, annars hade nog inte det andra fungerat heller...

Anders A
Användarvisningsbild
av joel80
#719035
Du kan ju kolla om körjournalen funkar som den ska och registrerar rätt adresser.

Edit:
Förresten tror jag chassinummret kan tas fram i appen om man går in på Assistans.
av AndersAhl
#719047
Jo, det stämmer, där kan man läsa chassinr. Tyvärr verkar även tjänsten att skapa ett konto samma klass som VOC-positionering: När man fyllt i alla uppgifter får man veta att det inte existerar nån bil med det reg- och chassinr som fyllts i...
Får gå tillbaka till återförsäljaren, suck...

Anders A
Användarvisningsbild
av joel80
#719054
Testa att ringa volvo via knappen i taket först. Tror kanske dom kan hjälpa dig bättre än vad återförsäljaren kan.
Sätt dig i bilen och tryck på VOC-knappen. (Inte SOS) ;)

Kan du inte få hjälp där får du väl vara på återförsäljaren.. :)
Användarvisningsbild
av joel80
#719073
Inga problem.. hoppas du hittar bilen.. ;)

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]