Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Volvias
#691745
Hej !!!


Jag vet inte om man får diskutera om krock här men jag har en fråga. Jag skulle träffa min kompis i dag så jag körde fel, när jag skulle göra en U sväng träffade jag typ järn som fanns på vägen. Min fråga är kan de lägga ut all skit så på vägen där de jobbar ? Och det fanns skit stora lampor som finns det på fotbollsplan ungefär 20 meter bort och jag blev nästan blind av det. När jag svängde såg jag inget och jag körde in skiten, kan man få ersättning för min skada på bilen ? se bild

http://www.forumbilder.se/show.aspx?iid ... 2106180307
av CarlssonInc
#691790
Har du helförsäkring så skall det väl inte vara något problem.

Anser du att vägarbetet inte var tillräckligt skyltat, avgränsat, upplyst, skyddat eller på annat sätt ej korrekt utfört så får du väl kontakta kommunen som förmodligen är ansvariga för det.

Ta det inte på fel sätt, men baserat på din bild och förklaring så låter det mer som om du tyvärr brast i uppmärksamheten (vilket kan hända oss alla). Om jag förstod rätt så körde du förbi vägarbetet, vände om med en u-sväng och körde sen in i vägarbetet du precis hade passerat?
Användarvisningsbild
av crumpets
#691799
Flyttar från v50-forumet eftersom det handlar om omständigheterna kring krocken snarare än bilen själv. Här borde du kunna få bättre svar.
av Volvias
#691946
CarlssonInc skrev:Har du helförsäkring så skall det väl inte vara något problem.

Anser du att vägarbetet inte var tillräckligt skyltat, avgränsat, upplyst, skyddat eller på annat sätt ej korrekt utfört så får du väl kontakta kommunen som förmodligen är ansvariga för det.

Ta det inte på fel sätt, men baserat på din bild och förklaring så låter det mer som om du tyvärr brast i uppmärksamheten (vilket kan hända oss alla). Om jag förstod rätt så körde du förbi vägarbetet, vände om med en u-sväng och körde sen in i vägarbetet du precis hade passerat?

Jo men jag tänkte på självrisken 3000kr, jag åkte ner hos de i dag och de bad om ursäkt att de hade ställt upp de ute. Han skulle prata med försäkringen och höra av sig nästa vecka. De kommer betala självrisken tror jag.
av llesrof
#691990
Det kan vara jäkligt svårt att upptäcka vissa saker i mörkret, speciellt mörka föremål. Om det dessutom är blött ute och i stadsmiljö så reflekteras otaliga ljuskällor i otaliga föremål. Även om man inte blir direkt bländad av dessa miljarder små ljuspunkter så är de distraherande. Om man dessutom kombinerar dessa omständigheter med sådana där jävla svetslågor bollsparkarna har till belysning så förlorar man ju allt mörkerseende, om än bara under korta ögonblick.
av CarlssonInc
#692098
Det lät ju som om vägarbetarna var tillmötesgående vilket får ses som ett gott tecken. Hoppas på en lösning för dig. Blev det stora skador på bilen?
av Volvias
#692165
CarlssonInc skrev:Det lät ju som om vägarbetarna var tillmötesgående vilket får ses som ett gott tecken. Hoppas på en lösning för dig. Blev det stora skador på bilen?

Aaa hoppas det också de skulle höra av sig nästa vecka men de sa vi löser det. Inget gick sönder men det blev jävla stora repor och jag tror stötfångare måste bytas.

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]