Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Zanderr
#691194
Har en volvo 855 glt -96 som fått larmet igång och en startspärr isatt.
Det som först hände var att batteriet dog, så satt i ett annat och laddade upp det.. och då går larmet när jag öppnade en dörr även fast det var upplåst från början.
Nu går det inte stänga av larmet, utan det stängs av efter cirka 30 sekunder. Det går inte heller starta bilen då startmotor, bränslepump o tändsystem är låst.
Det som funkar att göra är att ta ur säkring nummer 6 och då stängs larmet av och bilen går att köra.
Men då funkar ej centrallåset och värmesystem..

Problemet är att jag ej har en dosa för upplåsning av bilen, bara nyckel.

Någon som vet vad jag ska göra ? Några tips o knep för urkoppling av larm eller omställning??
Bara fråga ifall du behöver veta mer

Larmet i fråga är ett original med artnummer: 91 48 882
av mbc
#709013
Även om du köper en ny fjärr så måste larmet låsas upp på exempelvis volvoverkstad, jag vet inget annat sätt.
Men du kan ju demontera larmet, minns inte riktigt hur det var men ryck väck larmeenheten och så ska det sitta nån plugg/bygling där istället i reläcentralen under ratten.
Du får söka lite på forumet finns en del skrivet om det.
Köpråd v90

Nej, det går inte att eftermontera. Tror nog[…]

Serviceavtal

Tvivlar lite på att serviceavtal blir billig[…]

Man slår av och till tändningen nå[…]

Vår E39 525i 2001 är i princip rostfri[…]