Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av markus.olsson
#42412
Är det någon som har bilder på installerade bluetooth handsfree utrusningar, jag funderade på den nya som säljs via Volvo... men dom skulle ha sammanlagt 6000:- så det blir nog nåt annat. Sony-Ericssons HC-700 verkar funka bra! Någon som testat, kostnad? Tråkigt att man får en till skärm dock.....
Användarvisningsbild
av G-kraft
#43611
markus.olsson skrev:Är det någon som har bilder på installerade bluetooth handsfree utrusningar, jag funderade på den nya som säljs via Volvo... men dom skulle ha sammanlagt 6000:- så det blir nog nåt annat. Sony-Ericssons HC-700 verkar funka bra! Någon som testat, kostnad? Tråkigt att man får en till skärm dock.....
tror det blir smidigare om du köper trådlöst handsfree ( bluetooth ) snäckan till örat....sträcker sig upp till 10m vissa modeller....billigare och du kan använda den utanför bilen också :D
Användarvisningsbild
av Ljusbusen
#45824
Har en Ericsson HCB-700
Funkar otroligt bra. Du styr allt via en liten jogg som du sätter mellan sätena på lämpligt ställe samt en liten skärm som sätts längst fram vid rutan. Telefonen kan du ha i fickan hela tiden medan du har tillgång till telefonbok via jogg/skärm eller röstkomando.
Ett måste är dock att köpa till Svanhalsmicrofonen då tar du bort allt billjud.
Folk brukar bli förvånade när man säger att man kör bil i 120km/h med spöregn utan att det hörs men så bra är det med svanhalsen... :lol:
Vet som inte hur jag lägger in bilder här så vill du kan jag jag maila hur mitt montage ser ut.

/ Andreas
Användarvisningsbild
av emmeborn
#55091
Är det någon som har erfarenhet av hur Nokia Bilmonteringssats CK-7W fungerar ihop med Volvon?

Såg att Motorolas BT handsfree kostar runt 1000:-, det är väl den som Volvo säljer också, eller? Vad kostar den på Volvo?
av 9070
#146118
Startar upp ett gammalt ämne! Ljusbusen: Har beställt en HCB-700, var den svår att montera? Sen pratar du om en svanhals mikrofon, är det något tillbehör till HCB-700? Eller hur fungerar det? OCH, måste det vara en Sony Ericsson telefon eller går det lika bra med vilken lur som helst? Tacksam för all info

Ta hand om er allihop
Användarvisningsbild
av Ljusbusen
#146257
Tror att det går bra med vilken blåtandstelefon som helst men telefonboken fungerar endast på ericsson.
Har just satt in en sådan för två dagar sedan +12volt till gps och nya cigg uttag bakom radion är det något som intresserar så kan jag ta några bilder och sända över???
av 9070
#146479
Vore riktigt trevligt med bilder. Tror iof att jag skall lämna in bilen så att de monterar in systemet i min bil, men då kanske jag får tips på var jag skall placera skärmen om jag får se några bilder.
av 9070
#159078
Hur går det med bilderna? Är riktigt nära på att lämna in bilen nu för montage av HCB-700.

Tacksam för ett snabbt svar
av Husqyy
#175494
Någon som vet vad Volvo tar för svanhalsmicrofon med fäste till s70 99a?
Samt samma grejj till 745?

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]