Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av TorxE14
#491136
Senaste veckan har alla centrumkåpor (Volvo org ) och bägge sidoblinkersena (nere på skärmen) blivit snodda. Allt är ju bara att bända loss visserligen .
Sjysst att inte repa nått eller klippa sladdar :-)-)
Är detta vanligt eller är det bara bus?
av mikebike
#491179
Jag har blivit av med nummerplåtarna två gånger (gamla bilen) och fått båda backspeglarna förstörda, vid två olika tillfällen -båda gångerna på trottoarsidan.
av kottskrapa
#495298
På polarens parkering blev alla som parkerade av med sina ventilhattar under några veckors tid.. tror dom fick fast någon knatte för de.

Annars kanske det är någon som gått o gnällt om att han skulle behöva dessa grejer varav de passerar din bil och någon kläcker ur sig "men ta dom då?"
av PTV
#495706
Eller så finns det gravyrmaskiner för under tusen kronor att märka sina prylar med eller ett ännu billigare alternativ är märkpennor som står emot både väder och vind mycket länge trots föroreningar och åtskilliga tvättar.Vem vill sätta på något som är märkt på detta sätt på sin bil om det nu är snott !?. :D
av mikebike
#495726
PTV skrev:Eller så finns det gravyrmaskiner för under tusen kronor att märka sina prylar med eller ett ännu billigare alternativ är märkpennor som står emot både väder och vind mycket länge trots föroreningar och åtskilliga tvättar.Vem vill sätta på något som är märkt på detta sätt på sin bil om det nu är snott !?. :D
Menar du att mina registreringsskyltar var dåligt märkta? ?:-/
av Lazy
#495771
Vem stjäl, ja jag vaknade en morgon (ca. 10år sen) och kikade ut genom fönstret och dröm om min förvåning när jag såg att min V40 stod på gatan utan hjul, den stod på 4st domkrafter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu ha jag alltid låsbultar på mIna fälgar och hoppas det aldrig händer igen.
Användarvisningsbild
av päpplet
#495803
var som för några år sen här hemma när det var någon som stulit 30 skyltarna vid bron över älven. På vårkanten när snön börjat smälta kom det fram en hög med kamasaverktyg dom glömt kvar som jag tog med hem :lol:

Tog en 13-mila sväng i lungt tempo under dage[…]

Spontant känns det som att D4 är valet ([…]

Byter termostat - säljer bilen - köparen[…]

Kul att se att den är igång igen, om […]