Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 965 Cruiser
#69259
I veckan när jag skulle hem så gick det inte att stänga av larmet.
Fjärren ger ifrån sig samma surrande ljud som vanlig och batterierna är okej, jag har kollat alla lödningar i fjärren och de är oxå okej.
Någon som har nån idé om vad som kan ha hänt?
Det går inte att komma till programeringsläge , av och på med tändning 5 gånger..
av ryllen
#172023
Hallå!
Har upptäckt lite strul med mitt Volvo Guard larm som sitter i en Volvo 940 -95a.
Plötsligt funkade inte fjärrkontrollerna... Hux flux... Dock efter en stunds tryckande blinkade det till och det hela var löst och det funkar nu.

Till min fråga: I instruktionen står det att "Samtliga fjärrkontroller som skall användas till larmet måste programmeras samtidigt ". En av fjärrkontrollerna funkar men den andra har troligen tappat programmeringen efter förvaring med batteri som var slut. Måste jag programmera om båda fjärrkontrollerna eller räcker det om jag gör det på den som inte funkar?
av incu2k
#968115
volvo 965 2,5 Manuell, har en immobilizer som aldrig slutar blinka vet inte vad det är för fel har kollat allt till och med testat å bygla 50F/50E men funkat visst antal gånger tills nu har den gett upp totalt Har en svart box med en jävla massa svarta kablar som går överallt och vet inte vad som gör vad pga det inte är färgade kablar pluss att det sitter 5 kablar i Immobilizer Kontakten där man ska sticka in stickan men den går aldrig över till fast sken å måste få igång bilen inför besiktningen nån som vet hur man fixar det ? har ingen fjärrdosa elr nå bara en nyckel och en sticka te immon blir tokig kollat överallt men verkar som att ingen verkar veta nånting om det. tacksam för svar !
Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]