Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 965 Cruiser
#15527
Har precis inhandlat en Volvo 965
Det fanns dessvärre ingen fjärr till larm och clås.
Tidigare ägaren visste inte att det fanns men där sitter både diod uppe i rutan samt deklare på dörren.
Är det någon som vet hur man sätter larmet i programeringsläge föra att läsa in nya nycklar samt vilka nycklar som är kompatibla?

Hej och välkommen till forumet 965 Cruiser :D Flyttade ditt inlägg hit istället...
Mvh Ramon /Admin
Användarvisningsbild
av pang58
#15545
Tjena. Har en 945 med orginallarm, men det borde vara liknande sätt för att programera fjärrkontrollerna...
1. Stäng alla dörrar, huv och baklucka.
2. Slå på och av tändningen 5 gånger inom 10 sek. och lämna tändningen på den 5:e gången.
3. Tryck på någon av knapparna på en resp. fjärrkontroll.
OBS: Den första fjärrkontrollen måste programmeras inom 15 sek. De övriga med högst 10 sek. mellanrum.
4. Slå av tändningen och prova fjärrkontrollerna.
Borde fungera likadant till 965...
"orginalnycklar" finns hos Volvohandlaren"
Användarvisningsbild
av pang58
#15787
Är inte säker, men tror inte att det skiljer de larmen så mkt åt... Värt ett försök om du har sådana nycklar för orginalfjärren är inte överdrivet billig... :(
Användarvisningsbild
av 965 Cruiser
#15814
Attans,nu hittar jag inte den fjärren så det blir att fixa en ny hos Volvo.
Men jag testade att sätta larmet i prog.läge med hjälp av tändningen, borde inte lysdioden indikera något alls när man vrider tändningen 5 ggr och låter den vara på sedan?
Fjärren skall väl även öppna och låsa Clåset?
Användarvisningsbild
av pang58
#15815
Gjorde proceduren för några månader sedan, men kommer inte ihåg om lampan indikerade något... Fungerade gjorde det iaf... :D
Och visst... på min 940 så styrs centrallåset också.
av Gäst
#15958
Det visade sig att denna fjärrnyckel utgått ur Volvos sortiment och inte går att beställa.
Hjälp, vad gör man??
av roffetrucker
#16644
kolla om du hittar på skroten,dioden till larmet sitter på höger högtalare om det är originallarm,och glaskrosssensor inne på vänster a-stolpe.
det gör det på min 965-96
är oxå standard på 96:an med startspärr....
mvh Roffe..
Användarvisningsbild
av 965 Cruiser
#16651
Jodå nu har jag fått tag på en larmnyckel. Det är ett Volvo orginallarm.
Men illa nog verkar larmet vara urkopplat.
Får ingen indikering på dioden när jag försöker få det i prog.läge.
Är det separat avsäkrat? Var kan larmenheten finnas ? :shock:
Användarvisningsbild
av Ramon
#16655
965 Cruiser skrev:Jodå nu har jag fått tag på en larmnyckel. Det är ett Volvo orginallarm.
Men illa nog verkar larmet vara urkopplat.
Får ingen indikering på dioden när jag försöker få det i prog.läge.
Är det separat avsäkrat? Var kan larmenheten finnas ? :shock:
Larmenheten brukar vara placerat under rattens plastkåpa. Kryper du under där, efter att ha demonterat plastkåpan, så kommer du att se kabelmattor ovanför pedalstället. Dessa kabelmattor sitter fast på metallhyllor kan man säga, det är just här, på någon metallhylla, som larmets styrenhet brukar vara placerat. Oftast en ganska liten svart box.
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]