Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Peter Karlsson
#180560
Thompaw skrev:Vet inte om detta funkar men rulla en boll av sånt här hönsnät som är av metall och lägg inne i bensin påfyllningsröret. Vet inte vad du har för modell med det bör ju finns en slangbit med klammer som du kan lossa så att du kommer åt.

Kanonlösning, Vi gjorde alltid så förr.... Tyvärr hjälper det ju inte emot brytmärken med mera :evil:

MVH Mr. P
av herbe
#181057
vad jag skulle vilja ha en elpistol i locket, inte tryckt på den hemliga knappen någonstanns i bilen får du en 12V stöt :twisted:
synd om den som lånar bilen och glömmer vart knappen sitter :roll:
av Marbas
#181139
herbe skrev:vad jag skulle vilja ha en elpistol i locket, inte tryckt på den hemliga knappen någonstanns i bilen får du en 12V stöt :twisted:
synd om den som lånar bilen och glömmer vart knappen sitter :roll:
Ännu bättre vore att koppla in ett elstängselsystem på karossen som kopplas på då man larmar bilen - så fort bilen är larmad lär ingen vanlig människa röra bilen med risken att få flera turen volt i sig... Inte lagligt kanske, men det är varken bensinstölder eller bilinbrott heller...
Användarvisningsbild
av Pliind
#182810
Skönt att man inte behöver oroa sig för detta som fattig student 8) är som mest 10 liter i min tank å de är det sista i tanken som är svårast att få ur :P
Användarvisningsbild
av Sparkz
#182815
Ett Y-rör på påfyllningen med en skena som leder ner slangen i en behållare med svavelsyra eller nåt annat mumsigt.

Men det har blivit rätt vanligt att dom borrar i botten på tanken.
Användarvisningsbild
av Tomas88
#184765
Kanske inte hör hit. Men kom att tänka på en rolig sak eller kanske egentligen inte så rolig men det lät ganska komiskt när jag hörde de på radion.
Grejen var den att en snubbe hade kört för att tanka, han satte igång att fylla på bensin och allt var frid och fröjd ända tills han tankat klart och han kom på att, jäklar jag har ju en diselbil. Han gick då i vredesmod in på macken och lånade en chiftnyckel och skruvade loss avtappningspluggen på tanken och lät 60 liter bensin rinna ut på backen, fyllde upp med disel och körde iväg.
De på macken tog hans reg nr och han blev åtald för miljöbrott.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#189831
Marbas skrev:
herbe skrev:vad jag skulle vilja ha en elpistol i locket, inte tryckt på den hemliga knappen någonstanns i bilen får du en 12V stöt :twisted:
synd om den som lånar bilen och glömmer vart knappen sitter :roll:
Ännu bättre vore att koppla in ett elstängselsystem på karossen som kopplas på då man larmar bilen - så fort bilen är larmad lär ingen vanlig människa röra bilen med risken att få flera turen volt i sig... Inte lagligt kanske, men det är varken bensinstölder eller bilinbrott heller...
Funkar utmärkt, körde så ett tag efter det att man tagit mina extraljus 3 ggr på raken .... använd ett färdigt 12v aggregat tex och koppla på fjärr/larmutgången

Bild
Användarvisningsbild
av Tomas88
#189842
Grymt. Du säger att du körde så ett tag. Har du plockat bort de då eller?

Asså de måste ju vara ganska snopet för en tjuv om han kommer och ska försöka plocka bort extraljus och får en rejäl stöt. :twisted:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#190248
Tomas88 skrev:Grymt. Du säger att du körde så ett tag. Har du plockat bort de då eller?

Asså de måste ju vara ganska snopet för en tjuv om han kommer och ska försöka plocka bort extraljus och får en rejäl stöt. :twisted:
Har inga extraljus på de nya bilarna vi har idag. Så det kändes lite onödigt.....
Användarvisningsbild
av Mysko
#1030369
Provade slanga bensin med borrmaskinpump från min 850 till min s80. Gick inget vidare, den verkar skyddad för slagning?
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]