Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av dad
#15110
Är det någon som kan tipsa om hur man kan förhindra slangning. Att parkera mot en vägg eller mur är ju inte alltid möjligt!!
Användarvisningsbild
av Ramon
#15115
Låsbart tanklock?!!!! Vad gäller det för bil? Nyare bilar låser ju tankluckan, men på en äldre så är det bara att skaffa ett låsbart tanklock, inte alls dyrt, finns hos Bilia, mackar, Mekonomen, Micro, Biltema etc.
av dad
#15131
tyvärr utgör inte det låset något hinder för bensintjuven!!
Användarvisningsbild
av Ramon
#15132
dad skrev:tyvärr utgör inte det låset något hinder för bensintjuven!!
Hmm, så pass, det var då jäkla tjuvar det :evil: Du vet inte varifrån de slangar då? Eller tjuven kanske dyrkar upp det låsbara tanklocket lätt? Kanske går att dyrka dessa väldigt lätt? Annars finns det ju s.k. LockPick-verktyg att köpa, man vet aldrig vad dessa tjuvar har på sig... Kanske använder de sådana.
Användarvisningsbild
av Brainy
#15134
Farsgubben fick tjänstebilen slangad tre gånger på en vecka men de får banne mig skylla sig själva när de köper in passat på firman :twisted:

Skämt å sido, har för mig att micro har något man skruvar ner i tankröret för att förhindra slagning.
/Anders
av dad
#15240
Tack för tipset.
Jag ser att Micro har något som heter tankspiral för 39:-.
Värt att prova!!
Användarvisningsbild
av Ramon
#15372
dad skrev:Tack för tipset.
Jag ser att Micro har något som heter tankspiral för 39:-.
Värt att prova!!
Återkom gärna med resultat ifall det hjälpte eller ej.
Användarvisningsbild
av Sparkz
#15696
Låset på tanklocket är faktiskt inte så bra. Hade en kund som hade tappat bort nyckeln, tanken var från början att borra ur låset. Men en kollega fick för sig att prova med en skruvmejsel, han vred till, och sen var det öppet!
Kan ju ha varit fel på låset från början iofs...
Användarvisningsbild
av Ramon
#15706
Sparkz skrev:Låset på tanklocket är faktiskt inte så bra. Hade en kund som hade tappat bort nyckeln, tanken var från början att borra ur låset. Men en kollega fick för sig att prova med en skruvmejsel, han vred till, och sen var det öppet!
Kan ju ha varit fel på låset från början iofs...
Det var detta jag misstänkte... Att det är skitlätt att dyrka dessa, iofs kan det ha vart fel på det som du sa, men tror inte de är så väldans säkra ändå. Kanske är så de slanga bensin från "dad".
Användarvisningsbild
av CarMan
#15721
alla tjuvar som har råd med en batteridriven borrmaskin & en balja får tag i soppan även om ni låser tanklocket

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]