Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Quaint
#18143
Fast deiseln är ju dyrare än bensinen nu så kanske inte är ett så bra alternativ. Men antalet bensinbilar är ju lite fler... :D
Användarvisningsbild
av Mysko
#21875
CarMan skrev:alla tjuvar som har råd med en batteridriven borrmaskin & en balja får tag i soppan även om ni låser tanklocket
Behöver man ens borrmakin? Lossa slangen som sitter vid soppa filtert på dom som har det under bilen varje fall.

Men man kan ju ha en sånn pump som sitter på maskinen? Om det var så du tänkte.
av Thompaw
#22121
!
Senast redigerad av 1 Thompaw, redigerad totalt 0 gånger.
av lynx74
#180284
Fick min nya beg bil slangad i helgen. vips var 50 liter nytankad Statoilbensin borta..och trasigt tanklock.
Trodde inte att det gick att slanga en XC70-04?
Trodde dessutom larmet även gick på låset till tanklocket?
men tji fick jag!

fast det värst är att man undrar vad mer de hittat..blir nog som nån sa...sätta sig bakom en busken med hagelbössan laddat :twisted:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
#180448
Hagelbrakare låter som en fin idé....

Jag fick in förra bil slangad & hade faktiskt köpt ett låsbart tanklock.... lika jävla effektivt som en rattkrycka (dvs inte). Svinen hade helt sonika kört in en skruvmejsel & vridit till.... svårare än så var det inte.
av Peter Karlsson
#180560
Thompaw skrev:Vet inte om detta funkar men rulla en boll av sånt här hönsnät som är av metall och lägg inne i bensin påfyllningsröret. Vet inte vad du har för modell med det bör ju finns en slangbit med klammer som du kan lossa så att du kommer åt.

Kanonlösning, Vi gjorde alltid så förr.... Tyvärr hjälper det ju inte emot brytmärken med mera :evil:

MVH Mr. P
av herbe
#181057
vad jag skulle vilja ha en elpistol i locket, inte tryckt på den hemliga knappen någonstanns i bilen får du en 12V stöt :twisted:
synd om den som lånar bilen och glömmer vart knappen sitter :roll:
av Marbas
#181139
herbe skrev:vad jag skulle vilja ha en elpistol i locket, inte tryckt på den hemliga knappen någonstanns i bilen får du en 12V stöt :twisted:
synd om den som lånar bilen och glömmer vart knappen sitter :roll:
Ännu bättre vore att koppla in ett elstängselsystem på karossen som kopplas på då man larmar bilen - så fort bilen är larmad lär ingen vanlig människa röra bilen med risken att få flera turen volt i sig... Inte lagligt kanske, men det är varken bensinstölder eller bilinbrott heller...
Användarvisningsbild
av Pliind
#182810
Skönt att man inte behöver oroa sig för detta som fattig student 8) är som mest 10 liter i min tank å de är det sista i tanken som är svårast att få ur :P
Användarvisningsbild
av Sparkz
#182815
Ett Y-rör på påfyllningen med en skena som leder ner slangen i en behållare med svavelsyra eller nåt annat mumsigt.

Men det har blivit rätt vanligt att dom borrar i botten på tanken.

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]