Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1226846
Som


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1226914
Kan inte tycka att det är bortkastat för om alla rutor är märkta så är det väldigt kostsamt att byta ALLA rutor på en stulen bil.
av Lobocut
#1226930
Micce1980 skrev:
Lobocut skrev:Bortkastade pengar.
För att...?

Vad är det du tror att du ska stoppa med att märka rutorna?
Går man in på firmor som gör detta så är deras argument att det blir dyrare att byta identitet på bilen för att man måste byta rutorna.
Har du sådan exklusiv bil som gör att dom vill ha hela bilen och byta identitet?

Tittar vi idag på hur verkligheten ser ut, det är reservdelar tjuvar vill ha. Och då vill dom inte ha några rutor oavsett om dom är märkta eller ej.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1226934
Lobocut skrev:
Micce1980 skrev:
Lobocut skrev:Bortkastade pengar.
För att...?

Vad är det du tror att du ska stoppa med att märka rutorna?
Går man in på firmor som gör detta så är deras argument att det blir dyrare att byta identitet på bilen för att man måste byta rutorna.
Har du sådan exklusiv bil som gör att dom vill ha hela bilen och byta identitet?

Tittar vi idag på hur verkligheten ser ut, det är reservdelar tjuvar vill ha. Och då vill dom inte ha några rutor oavsett om dom är märkta eller ej.
Påstår inte på något håll att jag tror att det stoppar eller inte. Undrade vad du syftade på när du enbart skrev ”Det är bortkastade pengar.”. :-)-)
Användarvisningsbild
av joel80
#1226942
Jag har det också på min bil. Att få en självriskreducering på 3000kr för runt 1kr per dag tycker jag är billigt. Att den också gäller för lite annat är toppen. Jag kan absolut ta att jag måste märka bilrutorna för att försäkringen ska gälla.

Jag har använt den 2ggr under senaste 3 åren, så mina utlägg på 7-800kr har gett tillbaka 6000kr.
av Lobocut
#1226948
joel80 skrev:Jag har det också på min bil. Att få en självriskreducering på 3000kr för runt 1kr per dag tycker jag är billigt. Att den också gäller för lite annat är toppen. Jag kan absolut ta att jag måste märka bilrutorna för att försäkringen ska gälla.

Jag har använt den 2ggr under senaste 3 åren, så mina utlägg på 7-800kr har gett tillbaka 6000kr.
Enligt sidan så kostar självriskreducering 79kr i månaden(948kr per år). Själva märkningen av rutorna kostar 269kr och är en engångskostnad och ger inte någon självriskreducering av bara sig själv.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1226964
Lobocut skrev:
joel80 skrev:Jag har det också på min bil. Att få en självriskreducering på 3000kr för runt 1kr per dag tycker jag är billigt. Att den också gäller för lite annat är toppen. Jag kan absolut ta att jag måste märka bilrutorna för att försäkringen ska gälla.

Jag har använt den 2ggr under senaste 3 åren, så mina utlägg på 7-800kr har gett tillbaka 6000kr.
Enligt sidan så kostar självriskreducering 79kr i månaden(948kr per år). Själva märkningen av rutorna kostar 269kr och är en engångskostnad och ger inte någon självriskreducering av bara sig själv.
Vet inte vilken sida du hänvisar till. Min försäkring kostar 399:-/år. Då har jag upp till 3.000:- i självrisksänkning på stöldförsök, brand, kollision parkeringsskada och dikeskörning. Om jag tappar en nyckel får jag upp till 5.000:- för framtagning av ny nyckel och omkodning av bilens startspärr och borttagande av den tappade nyckeln. Vidare får jag 10.000:- i ersättning om bilen, med minst halvförsäkring, trots stöldskyddsmärkningen (rutmärkning) blir stulen och inte hittas inom 30 dagar. Märkningssatsen ingår, lika så nyckelbrickor.
Det är därför jag inte tycker att försäkring som kräver rutmärkning är "Bortkastade pengar" :|
Användarvisningsbild
av frasse4
#1227027
Det är förstås väldigt subjektivt vad som "är värt", men personligen tycker jag det låter mer som en tilläggsförsäkring man köper på elgiganten när man kan få det billigare genom hemförsäkringen...

Jag betalar 183 kr/år för samma 3000 kr reducering som SvenB och Joel80 direkt hos Trygghansa. Gällande nyckeln går det ju på drulle med 1500 kr självrisk.

När jag köpte bil nu fick jag till exempel erbjudande från två bolag om assistansförsäkring, när det ingår 2 bärgningar per år utan självrisk genom min bilförsäkring :???: Har man en nyare Volvo och servat hos Volvo får man ju fri assistans ska tilläggas.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen