Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Nex
#1184318
Jag behöver installera barnstol på passenger sitt. Det var inga switch på för stäng av pass. airbag på min v50...
Jag köpte den switch på bilskrot och installerade den. Nu fick jag felet på srs. :-( jag tror jag behöver hjälp. Jag bestämde vida dice från ebay, men det kan ta mycket tid för leverans. :-(
Finns det någon som har vida dice i Borås, eller Göteborg ?? Volvo service vill ha mycket pengar för ta bort felet och aktivera switch....:-(
Mvh Alex.
av Psyko
#1184319
Vad jag vet så går det inte eftermontera avstängning till airbag på bilar som saknar den. OM du nu skulle lyckas utan att få felkoder eller andra problem i systemet så sitter det fel bälte dessutom. Bilar som har nyckelavstängning har ett annat bälte än bilar utan. Mitt råd är nog att låt bli att experimentera med srs, du ska ha ditt barn sitta med ryggen mot en sprängladdning som du har fibblat med [FEARFUL FACE][FEARFUL FACE].
av Nex
#1184325
Psyko skrev:Vad jag vet så går det inte eftermontera avstängning till airbag på bilar som saknar den. OM du nu skulle lyckas utan att få felkoder eller andra problem i systemet så sitter det fel bälte dessutom. Bilar som har nyckelavstängning har ett annat bälte än bilar utan. Mitt råd är nog att låt bli att experimentera med srs, du ska ha ditt barn sitta med ryggen mot en sprängladdning som du har fibblat med [FEARFUL FACE][FEARFUL FACE].
Dellista sager att det var två typ av bälte :
1 med airbag
2 utan airbag
Men bättre för kolla i dice, om man kan aktivera den funktionen.
Jag ska också ringa till volvo imorgon. Ska se vad de säga.
av MickeM
#1262217
Jag skulle inte sätta en bakvänd barnstol vid en airbag, trots riktig nyckelavstängning.
Den ska bort fysiskt isf. Våra satt i baksätet från dag 1.

Jag menar, lägger man en handgranat under deras säng och tänker " jamen, sprinten är ju i. Den är ju ofarlig då"?
Nej!

Men hur stor risken är att en avstängd airbag smäller när karossen deformeras?
Absolut ingen aning! Extremt liten troligen.
Men......

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]