Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av norr
#77509
När jag kommer till bilen och har låst och larmat så händer det ofta att larmlampan på instrumentbrädan blinkar snabbt precis som om larmet gått. Då får jag låsa upp och sedan låsa igen och låsa upp, annars får jag meddelande om att larm har utlöst kontrollera bilen.
Den indikerar inte på blinkers att larmet har gått bara på larmlampan.
Vad gör jag åt detta ?

Flyttad till rätt forum.
Mvh Ramon /admin
av Frigge
#77549
norr skrev:När jag kommer till bilen och har låst och larmat så händer det ofta att larmlampan på instrumentbrädan blinkar snabbt precis som om larmet gått. Då får jag låsa upp och sedan låsa igen och låsa upp, annars får jag meddelande om att larm har utlöst kontrollera bilen.
Den indikerar inte på blinkers att larmet har gått bara på larmlampan.
Vad gör jag åt detta ?

Det betyder ju att larmet har varit igång. Blinkersindikeringen blinkar bara 5 min sen slutar det, signalen tutar bara 2 (tror jag) sen slutar den. Det enda som indikerar att larmet varit utlöst är indikeringen i rutan och texten "Larm utlöst" För att ta reda på vad det är som tjuvlarmat måste du läsa ut larmorska hos en Volvo verkstad.
Användarvisningsbild
av Svahn
#77598
Har du hund i bilen så kan sensorn i kupén utlösa larmet. Finns en knapp i mittkonsollen för att deaktivera den innan du larmar på.
av norr
#77621
Det händer när jag står på en allmän parkering eller liknande.
Kan det vara att någon som parkerat bredvid stöter till i sidospeglarna eller stöter i bilen överhuvudtaget ?
av Erkan72
#80829
Känner en kille som fixade det problemet med att byta rörelsesensorn i innertaket på sin V70-03.
Saken biff, fanns att få tag på på skroten.
Fick mycket fellarm.
Lycka till!
av Frigge
#80837
norr skrev:Det händer när jag står på en allmän parkering eller liknande.
Kan det vara att någon som parkerat bredvid stöter till i sidospeglarna eller stöter i bilen överhuvudtaget ?
För att du ska få reda på vad det är måste larmorsaken läsas ut, innan dess är det bara gissningar.

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]